Skrivet av: Dolly | april 12, 2006

Om tiden vill ifatt…

Det är mitt eget fel. Jag borde kanske inte läsa. Men det är så mycket känsla bakom. Det är bra skrivet. Mycket bra skrivet. Men det är inte skrivit till mig. Inte om mig. Det är om någon annan. Om någon som fanns där då. Någon som var saknad och väldigt omtyckt. Som satte skruv i huvudet. Som skrivaren inte vill sakna. Men som gör det. Trots att minnena är en pina är de så underbara. Irriterande underbar.

Det kanske uppfattas som att jag inte bryr mig om dåtid. Den finns där. Men nu är nu. Det bara det att ibland kommer dåtiden ifatt och poppar fram och påminner. Som när man läser sånt man inte borde. Kanske. Jag försöker att bortse från och inte tänka på historier. Alla människor har dem. Så är det. Det funkar så. Jag vet det. Jag har också det. De formar oss. Vi lär oss av dem.
Jag tror att det är tiden. I månaden. Känner mig ganska förvirrad. Lite stressad fast ändå inte. Jag borde göra saker. Måste tagga. Hittar ni förresten ett peppat självförtroende med mitt namn (Cecilia) på. Kan ni väl hojta och slänga över det. Ska försöka fånga det innan någon hinner före.

Jag är faktiskt väldigt lyckligt lottad och glad. Jag har bara fått ett känslosvall. Och jag tror att det är bra. Egentligen. Känslor kommer fram. Blir starkare. Tack!

Jag försöker få in alla ord som du sa
Men du vet hur dom smakar
Det är nånting konstigt med stan just idag
Det är nånting som knakar

Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras
Varning för ras

Responses

  1. Följande från Thérèse blogg var jag bara tvungen att skicka till dig:

    ”Vår japanska vän hade gjort risbollar med ume i. Ume är ett surt , inlagt japanskt plommon som jag aldrig smakat tidigare. Mycket speciell smak. Jag tyckte inte illa om det men kan heller inte påstå att jag tyckte om det. Vår kompis verkade tycka att ume är oumbärligt i matlagning och dessutom har en hel del medicinska egenskaper såsom att det kan bota tandvärk, huvudvärk , ta bort feber och lite annat.”

    Här är hela inlägget:

    http://utrikes.blogspot.com/2006/04/cuenca.html

  2. hahahaa!

  3. hahaha så bra…..se inte bakåt bara framåt…rocknroll…

  4. Det ÄR den här tiden av månaden.Och den här delen av världen. För Sveriges kassa gråa fula pissiga vårväder kan få värsta käckisen att gå Gothisk och mörkadåtidstankar kläcks i samma takt som regndropparna trillar ned.

    Jag har löst saken med

    1)shopping
    2)Choklad

    Vilket resulterar i att jag är

    1)Pank
    2)Have verry much lovehandles

    Men,men. Life goes on.

    Hoppas på sol! Ha en skön Påsk!
    /Kram kriss

  5. Kram


Kommentera

Kategorier

