Skrivet av: Dolly | april 16, 2006

Fotbollstagg

Jag har spelat handboll. Jag har tränat TaeKwonDo. Jag har spelat lite badminton. Men jag har aldrig lirat fotboll. Om man inte räknar matchen som Sikeås damlag hade mot Åkullsjöns damlag (i fotboll) för några år sedan. Vet inte riktigt hur jag ska summera min insats. Kommer nästan inte ihåg. Kanske har förträngt? Men vi vann. Viktigt det!

Men så nu. Idag kom erbjudandet. Korpenfotboll med syster.
Fantomen BC har vunnit Korpenserien. De har beslutat att det borde ju även finnas ett damlag.
Tjejlaget verkar hittills bestå av tre stycken; Syster UR (som är fru till en av Fantomens spelare -Zorro närmare bestämt), Fröken E (även hon en Fantomen-fruga) och jag (ingen fruga). Syster UR skulle prata med Fröken E till veckan om planerna.
Jag blev peppad iaf. Vi ska tydligen inte träna. Bara spela matcher. Ha! That’s the shit. Jag kommer att se ut som FCZ’s -Thore. Kanske. Men jag gillar inte heller det här med nickningar. Det kanske kan bli ett problem. Får se till att smygträna spänsten så att jag kan ta ner på bröstet och sedan slå in sådär snyggt på volley. Woho!

Serien börjar i mitten på maj. Vad tusan. Någon match kanske jag kan spela i alla fall. Det vore riktigt skoj. Då har jag en anledning till (förutom den allmänna hälsan, men det argumentet skrattar man i ansiktet) att börja träna. Det spritter i kroppen. Jag är pepp.
Men hörrni. Finns det inget korpenlag i handboll söderut? För det är ju en sport jag åtminstone kan med. Fast handboll på korpennivå. Det måste vara livsfarligt. Hm…

Aja, vi får se vad som händer. Kan bli tungt med ett lag på tre personer. Kanske att man får med Hansypants. Men får vi några cheerleaders? En samling ramsor och pom poms (gärna hemgjorda) är allt vi begär. Jag tror inte att vi har så höga krav. Ska höra med laget…
Avslutar med lite Rocky. Vem blir inte pepp av Rocky?!

Ivan Drago My name is Drago. I’m a boxing fighter. I’ve came from Soviet Union. Soon I’ll fight with Rocky Balboa and I’ll beat him. Soon all the world will know my name.

Responses

  1. I stockholm baby, i stockholm!
    Vi startar ett eget lag och döper det till något skoj och sen får en massa killar stå med pompoms och tjoa. japp, så gör vi! 🙂

  2. sweet deal 🙂
    The Dollies? Nej mera finurligt än så måste det bli…

  3. The Dollies är väl inte så dumt? Dolls? Guys and dolls? (om det måste vara killar med) The Partons? Sheep? Flingorna? Flakes? (från corn flakes) Kalaspuffarna!!!

  4. Jag är där. Jag är med dig. Med mina pompoms 😉

  5. Är det ok om jag bär slitsad kjol? 😉

  6. Så länge du svänger mannen 🙂


Kommentera

Kategorier

