Skrivet av: Dolly | april 17, 2006

Close one!

Ojoj!
Det var spännande där ett tag. Ännu ett byte var nära…
Jag hann elda upp mig ganska mycket igår. WordPress måste ha kraschat och min blogg försvann. Allting. Till slut kunde jag inte ens logga in. Allting var borta.
Sent igår började felmeddelanden dyka upp på skärmen. Någonting hade hänt men de jobbade på att fixa allting. Imorse fungerade det fortfarande inte. Men nu! Nu är det återställt. Allting finns kvar också. Sweeheet!

Har tittat mycket på Scrubs senaste dagarna. Den serien är ju helt underbart bra. Otroligt rolig men samtidigt eftertänksam med bra budskap. Har bara väntat att jag ska börja drömma om den. Inatt hände det. Jag bodde i Sollentuna och hade fipplat bort nycklarna (eller vad det nu var). Jag behövde en vaktmästare. Och vem bodde granne? Jojo! The Janitor (från Scrubs). Han hade en son också. De båda var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Idag kommer Matte hem. Woho! Nu är han bara 63 mil bort. Det är ju nästan…Nästan så att man kan vinka åt varandra. Jämförelsevis med Portugal i alla fall. Om jag hade möjlighet. Om jag bodde i Stockholmsområdet. Då skulle jag minsann överraska och möta upp där i utrikeshallen. Men, det är ett projekt som blir ganska svårt att genomföra. En annan gång kanske. Tänk om man bara kunde flyga ner till Stockholm. Bara sådär. Som om man skulle ta bussen.
– Vad gör du ikväll?
– Jag vet inte. Men jag har skittråkigt.
– Ja, men kom hit vettja!
– Okidoki. Jag ser att det går ett flyg om en timme.
– Härligt! Men då ses vi då.
Hm…

Åh… Jag har blivit bäbissjuk. Först har jag min jobbarkompis E som är gravid. Hon har börjat sådär fin mage. I helgen kryllade det av ungar överallt. Visst. Huvudet smärtade lite på kvällen. Men ändå! Träffade min tremänning K som har en liten kotte på 9 veckor. Och sedan såg jag lite Desperate Housewifes nyss. Där var det också bäbisar. Why?! Jag vill också ha. Kanske kunde man få leva två liv. Parallellt. Ha! Det vore någonting det.

Nej hörrni.. Jag må fixa inför jobbet.
Hare gött!
/Cecilia

Kro-ppen Ro-par
lev livet varje minut
lev livet till det tar slut
jag ska samla stunder
nya under
älska och andas alla sekunder

lev livet nätter och dar
lev livet, livet jag har
låt det hända
och låt det komma
Jag vill, jag vill, jag vill


Svar

  1. Haha. Ja, det vore perfekt om man kunde få leva ett paralell-liv. Ett liv med maximal frihet, resande, orgier i oansvarig shopping och charterpartajande med vännerna och ett liv med lugn och harmoni, med en liten bebis att snosa i det duniga håret, ett tryggt näste, hus och trädgård och hela faderullan!

    Själv har min bebistokiga period avtagit lite. Nyhetens behag (fyra nya bebisar inom vänkretsen) har lagt sig och nu så tickar inte biologiska klockan lika högt längre. Fast jag snosade med en bebis senast för två timmar sen och de ÄR bra söta….

  2. Har alltid tyckt att min granne liknar ”The Janitor”. =)

    Och avsluta med Magnus. Ha! Vilken grej.

  3. You don’t say. The Janitor.. Hm!
    Joincidence? (That’s Coincidence med a c)

    Magnus johodu. Det vet du. För dig. För dig. För dig 🙂


Lämna en kommentar

Kategorier