Skrivet av: Dolly | maj 10, 2006

Jag är en vinnare!

Idag! Idag fick jag nämligen veta att jag vunnit. Inte vad som helst. Nej nej. Jag har vunnit ett vykort. Från Sex bilder -bloggaren. Ni vet. Jag har tagit upp honom tidigare och hyllat hans humor och teckningar. Han hade en utlottning på ett av motiven som han tryckt upp till vykort. Så om någon dag är jag stolt ägare till ett av fem utskickade. Woho!

Det var länge sedan jag vann någonting. Så det är allt på tiden. Ha! Och jag tänker… Kanske kan man ha tur i både spel och kärlek? För kärleken -jahaadå. Den känns bara bra! Om du bara visste hälften…

Jag har gjort ett lotteri av mina drömmar
och kommit fram till att jag blott finns till för dig
Ge mig en vink och du får mina drömmar
Ja, ta en lott och du får hela mig.
Men jag vet att om jag längtar så gräver jag en grop,
o
ch jag faller sen själv däri.
Så det är nog bäst att skita i alltihop å slopa mitt lotteri
Men vem skulle få mig att tänka såhär
vem skulle få mig att drömma
och vilka tankar skulle hålla mig vaken om natten
inga tankar kan få mig att glömma
Så snälla hoppa på i farten, och känn hur du blir yr
för om vi bara klarar starten, så kan vi åka tills vi spyr

(Winnerbäck)

Responses

  1. Grattis! Illustrationerna var ju grymt söta och finurliga. Vill också vara en vinnare

    🙂

  2. Älskar dikten! Vart får du alla ifrån? Skriver du de själv? =)

    RE: Jag ska vara ärlig med dig G. Jag har mina spökskrivare. Du vet. Alla har dem. Även storheter som Carolina Gynning 🙂
    Så. Ibland heter han (som i det här fallet) Lars Winnerbäck…

  3. inte mer än rätt att du vann.


Kommentera

Kategorier

