Skrivet av: Dolly | maj 14, 2006

Någon slags lista

Jag har vissa småsaker jag kan störa mig på där ute i det vardagliga livet…Men sedan finns det väldigt mycket jag gillar också! Och det sparar jag till sist…

Mindre tuffa saker

* När man ska handla och personen före inte ställer korgen i korghållaren (eller vad det nu heter) Utan låter den stå kvar där jag sedan ska ställa min.
* "Den" som lurade på mig nya Internet Explorer. Verkade ju som smart. Fakked säger jag.
* Gnäll. End of story.
* Min granne med musikensemblen. Det har övats. Jag hoppas att han stämmer instrumenten. Men från 09 till sen eftermiddag? Varje dag? Det låter. Men…Så länge han håller sig undan blåsinstrumenten ska jag nog vara nöjd.
* Fulla, jobbiga människor. Jag hettade till och plockade fram några handbollsluringar. Tjuvnyp -that's the shit. Hoppas han fick blåmärken!

Phraa grejer:

* Matthias. Kort och gott. Mums!
* Mina arbetskollegor. Personalfest ikväll. Lite likt ett personalmöte. Fast med en släng av alkoholpåverkan. Vi ventilerade lite. Det var skönt. Behövdes.
* Marmeladorkestern. Där Marmeladorkestern spelar är inte ett öga torrt. Det är svettigt. Trångt. Hoppande. Gruffande. Allsång till förbannelse. Och det är så härligt. After-Ski fast på försommaren. After-sun-aktigt. Repertoaren var bättre förra året tror jag. Då var det mera glamrock. Det gillas! Kuriosa. Hela bandet drog på efterfest i somras till det berömda Fridhem. Åh, det var tider…
* Min "lotterivinst". Jag är så stolt.
* Livet i stort. Med familj, vänner och alla som jag känner. Trivs ni lika bra med mig som jag gör med Er? Jösses vad jag skulle vara lyckligt lottad i så fall…

Nu däremot! Nu är det dags att lägga huvudet på kudden. Och sova. Länge. Så länge jag bara kan.

Hade gött!
/Cecilia

Han tog av sig sin kavaj
Sparka av sig båda skorna
och sen spotta han ut snusen
och sa; Min sköna, får jag lov?
Hon var vacker, Han var stolt
Rak i ryggen som en fura
Det var sommar. Det var glädje
Och dom dansade och sjöng
Lalala lalalala lalala lalalalala

(Berghagen)

Responses

  1. Det låter som en helkväll. Och, ja, Marmeladorkesterna är Marmeladorkestern!!!!! och ett tjuvnyp är ett tjuvnyp…..ha en kul kul vecka vecka i i ume ume

  2. Du ska få lära mig några tjyvnyp när vi ses nästa gång, jag är mer för att slå på käften…ehum…


Kommentera

Kategorier

