Skrivet av: Dolly | maj 18, 2006

Jag måste bekänna en sak…

Jag vet att jag kommer att få många konstiga blickar nu. Främst av mina bloggande vänner. Men nu är det såhär. Jag tycker faktiskt att Carola är grym! Hon har en otroligt bra röst, härlig energi, väldigt vacker (helst innan botox och tandfasaderna) men framförallt äger hon scenen helt makalöst. Hon tar över och når fram genom tv:n. Och ja. Hennes låt Evighet/Invincible peppar mig. Jag blir glad.

Jag har alltid haft någonting för Carola. Jag bortser från hennes underliga uttalanden och funderingar. Men som artist. Som artist är hon nog oslagbar vad gäller våra svenska förmågor. Hon… Sara-Jag-är-så-trött-jag-dör Löfgren- Nej vi kan bättre än så. Lena Ph kanske är någon man kan jämföra henne med. Men nej. Lena har inte den pondus som Carola har.

So! There you go! Sån är jag. Ja, jag hejade på Carola i melodifestivalen. Ja, det är mycket fläktar. Men fan, skit i det. Hon äger scenen totalt i alla fall. Jag hoppas hon sopar hem hela grejen. Ha! Tänk vad tufft det redan är. Hon har ställt upp tre gånger i Melodifestivalen -vunnit tre. Vunnit två Eurovision. Så tänk om hon tar hem den här också. Tre av tre. Det vore coolt. Det är respekt. Men… Vi vet ju alla hur det brukar se ut. Påhittade språk och mycket etno brukar slå hårt. Bah. Hm. Aja. Fräckt att även Finlands bidrag med Lordi tog sig vidare. Eurovision är ändå sjukt haha. Vem behöver Orcher när vi har Lordi. Kul är det i alla fall!

Final på lördag. Samtidigt som hockey semin. Surt. Hm. What to do?! Men…det lär nog bli schlagern. Eller vad säger du Hansypants? Hockey+schlager?
Nu! Nu ska jag sova. Länge. Verkligen njuta. Gudars skymning se skönt!
Och Grattis igen Virvelflingan. Du är se go du!

Nighty naughty night!
/Cecilia

Responses

  1. Tackar och bockar!! 🙂 ´
    (jag undviker nogsamt att kommentera Carola)

  2. Jag tänker inte undvika Carola! Jo, jag håller med. Hon är sjuk i huvudet. Men en bra artist. Kansek går det att jämföra med Micheal Jackson? ;P
    Hon förtjänade att komma med. Hon var bra. Hon tog upp hela scenen själv och visade vart skåpet ska stå! Och klart, hon ska ha cred för det.
    Meeen… hon är också sjuk i huvudet. And that’s that!

  3. Jag håller fullständigt med! Carola äger. Viva la diva! Här är annars en småkul länk helt apropå Carola:

    RE: Haha. Nej men så elakt…Men ganska kul.. Hihi.

  4. Carola är som en frisk fläkt. Kastar blomkrukor och ger botoxglans. Nej, allvarligt, hon har en stark röst och stark karisma och det tror jag kommer ta henne långt i melodifestivalen.

    För övrigt blir jag arg på att man nästan behöver be om ursäkt för att man gillar vissa artister medans det är hippt att gilla andra. Tyckte till exempel att Agnes låt ”Right here, right now” var fantastiskt fin men det fick man ju nästan inte säga högt i vissa kretsar.

    Fram för ett musikalisk demokratiskt samhälle!

  5. Om du tar med dig din TV hit på lördag kan vi ju faktiskt bjuda på både Eurovision och hockey!

  6. såklart vinner Carola!

  7. äntligen! jag är inte ensam. alla runt mig tycker att carola suger… jag har verkat vara den enda som faktikst tycker hon är bra, men så slank jag in här och får läsa att det finns någon mer med mina tankar och åsikter… skönt att höra!!!

    RE: Vad finurligt! Jag tänkte på dig härom dagen. Kommer inte alls på vad eller varför. Men jag vet att jag tänkte på dig 🙂
    Men Lena. Välkommen till vår varma krets. Här får du vara precis hur Carola-aktig du vill. Börjar du tala i tungor kan vi titta snett. Men det är nog för att vi inte förstår vad du säger bara.

  8. Jaha! Nu är det ju avgjort! Finland vann. Sverige 5:a. Och ingen förstod sig på den fantastiska Silvia. Jag är mest ledsen för Silvia. Och Ryssland. Han var så söt. Möjligtvis a capella bandet från Lettland med sin Micheal Jackson-imitatör. 😉

    RE: Eurovision…En tillställning som aldrig slutar att förvåna. Never fuckin' ever. Jag vågar nog inte kommentera Silvia. Hehe. Påhittad karaktär till trots…Jag fick rysningar. 🙂
    Man tänker: Det här är en riktig schlager-låt om vissa som man skickar iväg till ESC. Men ha! Vad en riktig schlagerlåt innehåller numera är det nog ingen som vet. Vilket gör det hela ännu mer spännande!

  9. tackar ödmjukast för att få komma in i kretsen… o du, jag lovar, jag ska inte börja tala i tungor… 😉 kul att du tänkte på mig. vad det något speciellt?! 😛

  10. oj, nu läste jag ditt svar på min kommentar igen och såg att du inte visst vad eller varför… bra att man läser en sak, men inte riktigt lägger det på minnet… e väl lite mycke skola uppe i huvudet just nu om jag säger så… det som inte har med skola, det fastnar inte… både bra och dåligt att fungera så…:P


Kommentera

Kategorier

