Skrivet av: Dolly | maj 28, 2006

Regntunga skyar

Vädret här uppe har inte varit särskilt bra den senaste veckan. Det har regnat. Haglat. Varit lite soligt time to time. Men. Det var korta stunder.

I onsdags fick jag besök. Eller ja, klockan blev nog strax efter 00. Prettomänniskor skulle alltså kalla det för torsdag. Jag vet inte vad jag ska säga. Att åka 14 timmar i bil för några dagar. Det är… Ja, det är fint.

Efter några få timmars sömn var det dags för mig att jobba. Sucks in the bad way -I tell ye that. Men men. Dagen gick ganska bra. Slutade en timme tidigare. Sedan möttes vi för lite handling. Det är så kul med sällskap! När jag kom hem hade jag lite överraskningar i lägenheten. Ett brev. Och vikta papperslappar lite här och där. Med små meddelanden på. På fredagen fick jag blommor. Bara sådär. Utan anledning. Han är se go'. (psst. Han glömde sin t-shirt här… så nu kan jag sniffa lite på den då och då… men säg inte det högt.)

Vi har trotsat vädret och varit ute större delen av helgen. Det har ju varit Brännbolls VM. Koka Ödlan piskade de andra lagen i gruppspelet. Skön vinst mot Solna. Woho!
Däremot tog det stopp mot Sikta på tjejen. Som senare vann cupen. Men men.
Annars följdes (som vanligt) Fantomen BC's framfart. De sparkade stjärt med motståndet. Semifinal mot BK Rel. Kanske det tråkigaste brännbollslaget genom tiderna. Visst. Det är inte alls fel med taktik. Det har alla lag. Men är det inte lite överkurs att redan efter sommarledigheterna sitta och fundera ut olika taktiker. Att hyra den konstgräsbeklädda finalplanen för att träna. Inför en trolig final. En av profilerna i laget försökte skämta till det en match för några år sedan. Ett tafatt försök att vinna publik. Lyckades inte. Det var ingen som förstod. Jag såg inte finalen. Men det verkar som att den kantades av fruktansvärt tråkigt spel framförallt från BK Rel's sida. Sorkbollar mest hela tiden. Vilket blir otroligt tröttsamt i längden. Snark.

Det är synd att Brännbollsturneringen nu efter detta år mister ett av det största namnen. Fantomen BC. Fantomen-laget som består av diverse superhjältar såsom: Fantomen själv, Zorro, Pippi Långstrump, Superman, Batman (med tillhörande batmobil), Catwoman, Lara Croft, Spindelmannen, Tarzan, Mr. Incredible. Ryktet säger att antalet skurkar har ökat markant i städer som Metropolis, Gotham City etc. Därför behövs de bättre där. Men. Kanske kommer man kunna följa laget framöver ändå. För som det sägs: Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Summan av kardemumman. Helgen var väldigt bra. Kall. Men mysig. Det är tur att det finns duschar så att man kan tina upp sig lite.

She says she wants some Marvin Gaye, some Luther Vandross
a little Anita will definitely set this party off right

Responses

  1. Duschar är underskattade 😉

  2. du måste ha hittat en av världens gulligast killar… (fast min är sötare). jag hade varit så hedrad av att någon åkt så långt bara förmin skull. fast å andra sidan trivs jag väldigt bra att INTE ha distansförhållande! kommer kännas sjukt till hösten då jag högst troligt flyttar till karlstad för att plugga. då ska jag lämna ett 6 års förhållande för distans i kanske 4 år. allt beror ju på om sambon får jobb i K-stad och kan flytta med. hoppas att vi överlever. vill verkligen inte förlora honom! han e ju min värld…

    RE: Ja, jag har haft riktigt tur tror jag. För inte vet jag om jag haft så många rätt i mina dagar att jag förtjänar det riktigt. Men glad är jag! Om din är sötare eller inte har jag inte tänkt kommentera. Då jag inte heller vet hur han ser ut. Men han har väldigt hård konkurrens enligt mig 😉
    Vad surt att helt plötsligt gå över till distans när man tidigare varit tillsammans. Men avståndet är väl i alla fall lite mindre än 63 mil(jävlar). Det tar inte så lång tid att ta sig emellan. Men fyra år. Det är ju lite hårt alltså. Hoppas verkligen att han finner ett jobb! Lycka till! 🙂

  3. Hörde ändå att du kanske hittat ett jobb här… håller tummarna för dig! 🙂

    Kram

    RE: Japp! Det rör på sig. Lite grand i alla fall. "Först så går det framåt å en-två å tre-fyr. Sedan går det bakåt en-två å tre-fyr. Sen så går det runt. En liten stund…" eller nåt sånt! Tack för tummarna! 😉
    Knús!


Kommentera

Kategorier

