Skrivet av: Dolly | maj 31, 2006

Är jag en Chicken?

Åh! Många beslut. Jag vill ta dem. Vet inte om jag vågar. Risktagande. Men man måste våga för att vinna, heter det inte så?

Igår sa jag upp min lägenhet. Så! Om tre månader (som senast) är jag således Stockholmare. Oavsett om jag har jobb eller inte. Har bytt 090 mot 08. He mot lägg. Hurvens mot rysningar…Vilken omställning. Känns spännande, kul och äntligen!

Jag ska på intervju för ett jobb nästa fredag. Helst ville de nog träffa mig tidigare. Men det är tyvärr inte möjligt. Ett jobb där de ska starta upp avdelningen så snart som möjligt. Inom två veckor ungefär. Kruxet är…Jag har en månads uppsägningstid på mitt timanställda jobb. Crap. När jag sedan tittar vidare på ams och alla annonser där står de i många annonser att de ska vara igång med vad-det-nu-kan-vara-för-jobb så snart som möjligt. Tanken blir då. Kanske ska man chansa och säga upp sig tidigare? Snart? Så att man faktiskt kan hoppa på ett jobb när som helst. Det är ett risktagande. Såna här tankar ventilerar jag. Hoppas att någon kan hjälpa mig. Beslutet ligger ändå till slut i mina egna händer. Min mor säger: Säg upp dig nu. Jag säger: Frestande tanke, mycket frestande.

Åhh… Jag måste skärpa mig. Måste bli mindre beroende av vad andra tycker och tänker.
Nu blir det snabbdusch och sedan middag med de andra assistenterna. Därefter nattjobb. Skönt. 9 timmar istället för 16. Woho!
Vi hörs och störs!
Kos og klem!
/Cecilia

Varje stund, var minut, samma konstiga beslut
det blir fel, slår bakut, men det tar aldrig riktigt slut.
(LW)

Responses

  1. för att vinna måste man satsa.för att vinna stort måste man satsa djärvt. jag förstår dig, jag är lika dan mer eller mindre… jag har dock de senaste åren vågat släppa taget lite. det är inte så farligt att inte ha någon kroll på situationen då och då. allt löser sig inom sinom tid… säg upp dig, flytta, satsa… det kommer gå fint. kanske inte med ens, men med tiden!

  2. Hej! Bra blogg du har 🙂 Hittade hit genom Virvla 🙂 Lycka till på jobbfronetn och allt annat såklart! Ett tips bara; man är oftast mer attraktiv på arbetsmarknaden om man redan har ett jobb, men gör det du känner mest för 🙂

  3. Hello vännen!
    Kul att läsa att du är på väg söder över!!! Behöver lite norrländskt sällskap här nere bland 08:orna!!!!
    Du och jag på allsång vettu…*S*
    Lycka till! Du vet vart du hittar mig om du behöver hjälp på något vis!

    *Kram*

  4. kom hit till mig, kom hit till mig snart! (då menar jag både stad och jobb)


Kommentera

Kategorier

