Skrivet av: Dolly | juni 12, 2006

Stockholmstripp

Ja. Så var man tillbaka från Stockholm. Jag hade bokat biljett till 16.20 planet. Det gick 17.30. Men jämför man min försening med de andras fick jag det fasen bäst. Träffade två kompisar. De skulle ha åkt 13.30. Deras kompis i sin tur hade väntat sedan 12.30 på att få komma iväg. Men inte. Samtliga tog sig iväg vid halv sex tiden. Luftfartsverket hade strul. Det var väl bara Malmös som funkade. I princip. Men Bultis och Dan-the-Man var inte sämre än att de i sin väntan på att få åka gick och köpte öl. Sparade kvitton i någon slags förhoppning att få tillbaka pengarna. I think not. Men glada, kära och en aningens onyktra var det. Men flygningen blev nog trevligare för dem.

Fick träffa Matte i cirka tio minuter på torsdagen. Ja, vad ska man göra. Tio är bättre än fem. Men sämre än alltid. Därefter sov jag över i en lägenhet på Kungsholmen. Ja, tack! Så det var inte särskilt långt till mitt möte dagen efter. Trots det korta avståndet kom jag tid en aningens varm till kontoret. För er intresserade. En helt ny inriktning i mitt arbetsliv. Säljare. Tjohoda! Jag tror inte att jag och killen befann sig på samma intervju. När han efteråt säger: "Ja, jag får egentligen inte säga såhär men…Det här har ju gått jättebra!" -Jo tjena mittbena! Själv ville jag bara skämmas. Fortfarande. Tre dagar efter…
Men de återkom senare på eftermiddagen och ville erbjuda mig en tjänst. Så de såg väl någon slags potential hos mig får jag väl hoppas. Jag är peppad på det. Men ändå tveksam. Det känns svårt. Men jag ska banne mig prova. Annat vore korkat.

Min hyresvärd ringde också. Min lägenhet kan bli uthyrd redan i juli. Jag slipper alltså två månaders dubbelhyra. Woho! Det känns som att det gått för lätt nu. När ska smällen komma?

Stockholmstrippen i övrigt var kul. En kort träff med Virvla som var i krokarna. Fotbollsfest som tyvärr slutade i ett. Ja vi har alla sett rubrikerna. Det var ju pinsamt illa. Mera Källström! Allbäck! Bring the A-game ffs. Vi får hoppas att det var någon sjuk taktik av karln från Gimonäs. Laget ska chocka framtida motstånd. Mjohodu! Go Gula. Go Go Blåa!

Som personalen på planet hem ikväll sa…
God natt och kom ihåg att det kortaste avståndet mellan två människor är ett leende.
/Cecilia

Responses

  1. Härligt tösen och visst är det så ett leende förenar mer än någonsin…

  2. Vad härligt!!! Jag tror inte det kommer någon smäll 🙂


Kommentera

Kategorier

