Skrivet av: Dolly | juni 23, 2006

Här är den!

Texten! En kväll i juni. Lars Allsång Berghagens dänga.
Varje dag är det folk som söker på alla möjliga textvarianter.
Jag har citerat den. Säkert fler än en gång. Så. Varsågod. Sjung med!
Vilken dag passar bättre än Midsommar för skrålandet?

Ja det var en kväll i juni
då när sommarn e som bäst
Hon dansade för morfar
som hon gillar allra bäst.

Hennes morfar satt och nynna
på en sommarmelodi
Plötsligt spratt det till i gubben
han blev ung och han blev fri

Han tog av sig sin kavaj
sparka av sig båda skorna
å så spotta han ut snuset
sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt
rak i ryggen som en fura
Det var sommar, det var glädje
Och dom dansade och sjöng… nanana nananana

(Så mindes han och sa…)
– Ja du skulle sett din mormor
hon var lika grann som du
när hon dansade i gräset
likadant som du gör nu

Hennes hår var blekt av solen
hennes mun var smultronröd
Hon var ljuv, liksom en lilja
hennes kärlek var som glöd

Så jag tog av mig min kavaj
sparka av mig båda skorna
Så spotta jag ut snuset
sa, min sköna får jag lov
Hon var vacker, Jag var stolt
rak i ryggen som en fura
Det var sommar, det var glädje
och vi dansade och sjöng
… nanana nananana…..

Responses

  1. Ahh…jag missar midommar!! Det slog mig just 😦 Dumt!

    RE: Men låten tillägnar jag Dig. Bara dig, Hansy. Granskär. Vad ska man säga. Där är det som vanligt. Festligheter och dans 🙂 Själv så blev det mestadels badtunna, bastu och havsbad hos syster. Mycket mycket trevligt. Som vanligt.

  2. Ahh Granskar minsann! Ja vad gar upp emot det en midsommarafton! Men du, vad hande med Sverige idag? Lat inte Matte bli for stor pa sig nu… Puss!


Kommentera

Kategorier

