Skrivet av: Dolly | augusti 6, 2006

Jag är ledsen men…

Jag kommer att dra släktnamnet i smutsen. Rejält. Åtminstone efter den 9 september. Vet inte vad alternativen för er skulle kunna vara. Byt efternamn?
Följande har hänt. Två genier (gränsen mellan geniala påhitt och galenskap är hårfin) var ute på en löprunda. Bellmanstafetten kom på tal. De saknade en deltagare. En tjej. Men Cecilia kanske är ett alternativ? På middag med de två geniala svenne-bananernas föräldrar kläcktes förslaget.

Jag trodde jag skulle sätta kycklingen i halsen. Tiden stannade och jag tänkte. Det kan banne mig inte mena allvar. Det finns inte. Har de inga ögon att se mig med? Tanken på mängdrabatt på LASIK-operationer infann sig. Så småningom accepterade jag erbjudandet. (Eller hur man nu ska se det). Detta såklart efter påtryckningarna. ”Men se det som en utmaning” och den som verkligen biter. ”Jag tror inte att du klarar det”. Även om den inte var allvarlig så. Men han vet att den tar. Skämtsamt eller inte. Det är som att på skoj säga till mig en varm dag som denna. Jag tror inte att du vågar doppa dig. Naturligtvis gör (gjorde) jag det. Bara för att.

Distansen jag ska springa är egentligen inte särskilt lång. Fem kilometer. Fågelandningen lär väl infinna sig efter en. Troligtvis. Undrar hur resterande fyra då går.

Men å andra sidan… Släktnamnet. Jag skulle ju kunna använda mitt artistnamn. Dolly.

Responses

  1. Heja Cissan, friskt humör! =) Det fixar du =) Vilken grej!

  2. efter första kilometern kör man av bara vilja envishet och heder förlaget och i dett fall namnet… 😉

    bara bita ihop och kämpa… klarar jag det gör du det… 😛

  3. Litar helt och fullt på att du fixar det där bruden!!!!!

  4. Du skulle aldrig dra vart vackra namn i smutsen, jag ar stolt over dig vad du an gor!

  5. Klart du klarar det! 😀 Önskade att man had hälften av din vilja! Kram!

    RE: Th! Välkommen! Det var länge sedan. Hur är det med dig?
    Min vilja. Ja.. jag skulle behöva en stor portion disciplin också bara..
    Men ha det så bra du! Kram!

  6. Du får ursäkta, men de associationer jag får av Dolly är två: Dels Dolly Parton förstås, dels det där klonade fåret. Vem av dessa vill du vara? 😉

    RE: Vad är det som säger emot att jag är en kombination av de båda? Ha! Vilken grej det vore. 😀

  7. Long time sweetie! Har haft lite för mycket omkring mig IRL för att delta i bloggvärlden, hoppas få ordning på detta i höst…

    Du, fem kilometer löser sig. Ladda bara med en rejäl dos ”jävlaranamma” så kommer du runt, trust me! Det var så jag tog Vårruset…
    Jag hejar på dig!

    RE: Men du är så välkommen tillbaka! Ja jävlar-anamma brukar funka ganska bra 🙂
    Tack för påhejandet. Det behövs!


Kommentera

Kategorier

