Skrivet av: Dolly | januari 17, 2007

Idrottsgalan -ett kärt återseende

I måndags var det idrottsgalan. Jag och Matte gav lite flärd till galan tillsammans med Kenyan och och Dalaflickan. Galan i sig kan man nog avnjuta likaväl hemma som där. Om man nu inte har VIP-biljetter vill säga. För det händer ingenting extra som man inte får se på TV. Men ändå. För min del är det lite speciellt. Det var ändå därför jag i januari förra året åkte ner och träffade Matte. Så det var nästan som första dejten igen. (Den enda dejten i mitt kärleksliv -ever)

Pristagarna var nog de väntade. Annars ett kort summering av galan:
* Den blygaste: Nicklas Bäckström -Stackarn ville nog sätta sig omgående
* Den roligaste: Oj…Kajsa Ingemarssons tal innan nomineringarna av årets manliga. Eller att det finns både män och kvinnor i damfotbollen. Carl Bildt vs Zlatan var också riktigt kul. Bland pristagarna kommer jag inte på någon. Just nu.
* Den konstigaste: Björn Eriksson för AnnaCarin Olofsson. Han var ju bara…knäpp.
* Den sötaste: Susanna Kallur -Så klart. Och väl värd sitt pris.
* Det bästa tacktalet: Wolfgang Pilcher. Man förstod inte så mycket. Men det var känsla! Det är det som räknas.

Hjälp. Snart är det intervju… i 2½ timme. Jag är nervös. Men Manpower ringde om peppade upp mig lite. Dresscode förresten… Businesscasual. Jag har skjorta, väst och svarta byxor, funkar det tro? (Jag har inte tänkt att lägga upp någon bild á la Cillas Showroom)

Kommentera

Kategorier

