Skrivet av: Dolly | februari 3, 2007

Long before Rock n’ Roll

Herregudars. En ny läsare! Välkommen! Jag är rädd du inte kommer att hitta särskilt kvalitativ läsning. Men det är bara att smyga iväg då du känner för det…
Då får man faktiskt ta sitt ansvar och uppdatera…
Skärpning!

So…
Jag har börjat på min nya anställning. Det blev inte Manpower jobbet. Efter jag hade träffat VD:n åkte jag till mitt gamla jobb och tackade ja till erbjudandet. Oavsett hur det skulle gå med MP. Så där hänger jag nu. Har gått hattiga utbildningar. Försöker lägga upp ett manus vi ska använda oss av. Nästa vecka ska jag ha två kollegor. Jag undrar det jag hur det går med den biten… Får väl se om jag är ensam på utbildningen.

Grammisgalan var i tisdags. Vi var där. Så klart. Vi har ju börjat hänga på många såna saker nu. Men aldrig får vi sitta bland de ”viktigare” människorna, dvs pristagarna. Men vi sitter i publiken och klappar och visslar artigt. Som man ska. Kul att se Sahara Hotnights igen! Grannarna från förr. Eller nåt. De hade lite ny stil. Intressant att höra deras kommande skiva…

Vissa pristagare var fullare än andra och andra mer värdiga än andra. Som Mando Diao. Klockrent! Att de sedan rev av en grym Long before rock n roll. Fy fan va gött det var. Basshunter vann också pris. Inte för bästa låt, men för bästa ringsignal. Det säger väl något. Att det faktiskt inte är bra nog att klassas som låt. Kanske. Jag är lite allergisk mot sån där typ av musik. Hjälp.

Dessvärre blev Lars Winnerbäck utan pris. Men vad ska man göra. Han passerade oss ett antal gånger i alla fall. Vi blev som förstenade och viskade försiktigt. ”Lasse, Lasse, Lasse!” Tjejen som satt nedanför oss fick en kram. Men det kändes lite väl needy och groupie-aktigt. Och såna är ju inte vi. Host.

She said ”I like just lying on the bed
beneath the ceiling
with the head upon my pillow
there’s nothing else I’d rather do”,
I said ”I’d rather do it on the couch
or in the kitchen whereabout”
You seem so down, child,
Like nothing could destroy your world…
But I never ever want me to
You will never ever let me do
I would but you must wait ‘till it gets dark
So the reason that you want me to
I could make it into good for you
So play a song from 1954
Before rock ‘n roll
Yeah, before Rock’n’Roll
We‘re gonna Rock’n’Roll

Kommentera

Kategorier

