Skrivet av: Dolly | mars 13, 2007

Äntligen riktiga vårtecken…

Vi springer mot vår! Och jösses vad fort det går!
Men härligt är det! Solen skiner och man får äta glass ute! Heja heja!
(Jag räknar inte tussilagon vi hittade i december som vårtecken…)

Jag försöker hitta anledningar till varför jag ska ha kvar bloggen. Jag tänker… Det finns ett visst intresse för den där hemma i Umeå. Så jag fortsätter. Men då ska de också veta att jag inte är den mest effektive bloggaren i världen. Jag skrev en hel massa dravel tidigare. Nu är det betydligt mycket mer sällan. Och texterna består mest av summeringar över hur läget varit sedan sist. Ja, man kan nog säga att det är en ganska dålig blogg. Men screw you! Jag har rättigheterna till den. Och jag publicerar inlägg när jag vill. Om jag vill. Muahaha!

Vi summerar jobbet kort: Bleh!
Jag är sjukligt less på det, formen av det. Men har sökt lite annat nu. Så vi får se vad som händer. Pluggpeppet växer också. Lärarhögskolan nästa?

Men annars händer det en hel massa kul på jobbet. Kollegorna är fantastiska! Snacka om original! En smått finurlig norrlänning. Med ett hetsigt humör. Men ack så rolig. En totalt urflippad blivande präst. En dokusåpa tjej. Som är en kille? Som är gravid? Ja jädrar. Det går ju inte ihop. Men väldigt intressant att se utveckling.

Intressant är också att se språkutveckling. Företaget jag jobbar på har svengelska och powerpoint hybris. Och man tror att det bara är vi. Men när man sedan är på väg hem hör man fler och fler som har den här svengelskan. Vi tappar verkligen greppet om språket. ”Jag har papercuttat mig i fingret” –Jag skar fingret på ett papper. Jag hade till och med kunnat godkänna Jag skärde mig… Det är i alla fall svenska. Inte grammatiskt rätt. Men ändå.
Men jag ska inte säga någonting. Jag besudlar det svenska språket nog mycket.
Som sagt… Man ska inte kasta spjut i radhus.

Responses

  1. Det finns intresse av den här nere i storstaden också. Eller strax utanför storstaden.

    LHS *klapp klapp klapp* LHS *klapp klapp klapp*


Kommentera

Kategorier

