Skrivet av: Dolly | mars 29, 2007

Sjukligt…

Intressant hur man lär känna folk. Via kompisgäng. Jobbet. Släkt. Bloggar? Ja, ni vet.
Men det stoppar ju inte där. Nej. Vi har ju även medresenärerna till jobbet.
Man åker en viss tid på morgonen till jobbet. Stöter på i stort sätt samma människor varje morgon. Man noterar trött vilka som är där, och vilka som saknas. Omedvetet. Man har börjat följa lite mönster…
En man som alltid dricker en burk coca cola till frukost. En riktig kuf. Förmodligen ungkarl. Har säkert alltid varit och kommer alltid förbli.
En sån där gelésnubbe med backslick. Kommer ofta i sista sekunden.
En kvinna med barnvagn som alltid pratar i mobiltelefon.
En 50+ kvinna med sprayat hår. Går med korta snabba steg.
City-kvinnan. Som man varje morgon önskar livet ur. Elakt? Ja, men jag tål inte oljud på morgonen. Citiiii Citiiiiiii Hej Hej Citii Citii! Jag ska gå förbi och tejpa fast en lapp med ett Y på hennes panna. Och verkligen markera. Cit-y, Cit-Y!

Sedan får man inte glömma det där paret…Som antingen går och pratar och ser sådär löjligt kära ut. Eller står trötta och tysta bredvid varandra. Och förbannar City-kvinnan (Vänta…Det kanske var vi?)

På eftermiddagarna/kvällen har jag lärt mig att en kille gärna skulle vara kvar i hockeyfrillans tid. Hockeyfrillan med riktig stubb och långt hår bak. Och småraggar lite på bussen. Jag tror att han gillar film och är en Lajvar-aktig typ.
Och sedan en man 40+ som tydligen gillar löpning. Han var nämligen med på Två sjöar runt. Trea tror jag bestämt att han blev. Bra jobbat. Kanske ska jag säga någonting nästa gång jag ser honom? Grattis till 3:e platsen. ?
Stockholm är inte så stort som somliga tror… Det går inte att gömma sig så lätt. Och att det känns ganska tryggt att ha samma folk runt omkring sig… Kontrollbehov?

Jag är i alla fall hemma och är sjuk idag. Åkte tidigare igår. Förkylning from hell. Ett helt projekt att köpa alvedon -ett nödvändigt ont. Kastade mig på sängen när jag kom hem. Helt utmattad. Förmodligen lite vätskebrist…

Vid min hemvistelse har jag konstaterat att jag fortfarande smålipar när det tar slut med Aidan och Carrie på bröllopet. Mitt huvud och min kropp värker. Även mot öronen. Samt att morgonrockar är gjorda för gravida.
Undrar om någon saknade mig på busshållplatsen/pendeln imorse?

Responses

  1. jamen vem lipar inte när Aidan går därifrån? va? Va? VA?
    Ååååh Aidan…

    han är nästan bättre än mcDreamy. inte snyggare men bättre.

  2. Men titta vem som hittat åt dig!
    Om du inte är saknad på busshållplatsen/pendeln så är du ialla fall grymt saknad i Ume!!
    Massor av kramar Erika ( din gamla kollega)


Kommentera

Kategorier

