Skrivet av: Dolly | april 24, 2007

Dags att köpa ett blått test?

Jag var på Danderyds sjukhus idag. Och när jag ändå var där passade jag på att gå till Apoteket. Killen madrassen bredvid är lite förkyld och kan knappt andas på nätterna. Som den goda flickvän jag försöker vara gick jag och köpte lite slemlösande medel. Följande konversation tog plats vid disken.

– Hejsan, jag skulle vilja köpa något slemlösande. Har ni något att rekommendera?
– Javisst, och du är gravid också, eller?
– Ehrr… Nej, det är till min sambo. Han är väldigt förkyld.
– Jaha, hehe. Det finns två typer…..

Där ser man. Jag kommer aldrig att ha min rutiga skjorta och kofta igen. Snacka om rude awakening. Ja! Jag vet! Ska bli bättre på att träna och bla bla. Så just därför åt vi upp marängsvissen idag. Ha! Lite finurligt var det ändå att jag och kollegan pratade om gravida och barn bara några timmar tidigare. Och hur sugen man blir när det väntas runt omkring en.
Var på Power Yoga förra veckan. Mycket kul och gav bra med träningsvärk. Härligt! Det blir nog återkommande pass. Men jag får nog varva med lite konditionsträning.

Kanske ska man börja göra sig i ordning för sängen. Imorgon vankas 23 timmars! Konferens kl 11. Sedan jobb fram till 10.00 torsdag morgon. Woho! Jag ficke bäst!
(Kanske ska förtydliga. Jag är alltså inte gravid. Inte på tjocken utan bara en tjockis.)

Well I know I make you cry
And I know sometimes you wanna die
But do you really feel alive without me?
If so, be free
If not, leave him for me
Before one of us has accidental babies
…For we are in love

Responses

  1. Och det tyckte han var skoj? Man kan ju bli ett nervvrak för mindre 😉 Håller med dig, man blir himla sugen på bebis. Men plugga ska man ju! Håller på med mina ansökningspapper i detta nuet, och det kan man verkligen på psykbryt på. Men det ska bli himla skönt ikväll när de är inskickade 🙂

  2. Bara för att man vill bli av med en slempropp och är lite korpulent ska man inte behöva få såna frågor! 😉

    RE: Jag menar det! Bara bita ihop antar jag. Och…kanske träna lite oftare höhö.

  3. åh, kan ni inte skaffa barn snart! det skulle ju vara fantastiskt! =D kram

    RE: Hehe, allt har sin tid min vän. Men du. Jag hörde lite om ditt lovelife. Spännande! 😉


Kommentera

Kategorier

