Skrivet av: Dolly | maj 6, 2007

Oh Boy!

Matte och jag har gått ifrån vårt frenetiska filmtittande och ser mer på tv numer. Kanske beror det också på alla champions league finaler och andra roliga matcher. Och. Så klart. Hockey VM.
Jag har alltid varit intresserad av sport. Men har väl saknat någon att se med och därför kanske inte satt mig in i det så mycket. Men nu har jag det! Aldrig tidigare har jag haft sån koll på Allsvenskan, Uefa Champions league, Premier League, Elitserien (hockey) osv.

Nu ser vi självklart inte bara på sport. Vi har kikat lite på Talangjakten 2007 också på fyran. Och i fredags föll jag totalt för Elias från Skåne. Jag brukar ha lite svårt för ”såna där” barn. Som är sådär klämkäcka och lillgamla. Men inte honom. Helt underbar. Och han kunde sjunga också. På riktigt…
Programmet i sig är väl någonting man kan diskutera i all evinnerlighet om man vill. Ska vuxna tävla mot barn? Vad räknas som talang? Och Berts känsliga fråga. Vad är kommersiellt gångbart. Och vilka scener ska de uppträda på? Vilka frågor…
Det är tur att han har en tjej som anropar försvunna astronauter och en trollkarl. Work that magic!

Annars är jag seriöst orolig över klimatutvecklingen.
Och att hockey inte bara är macho… Det är mysigt att se hur spelarna verkligen skyddar sina målvakter. Jag tycker att de ska ha såna här märken på landslagströjan.

ror-inte-min-kompis.gif

 Oh Boy!
Vilket vackert väder,
solen skiner idag
Oh Boy!
Inga tunga kläder,
behövs, och det gillar jaauug….

Responses

  1. Den där Skånske Elias var bland det sötaste jag har sett ever 😉 Har sålt in honom till både vänner& familj, alla tokdiggade =) Hoppas det går bra på nya jobbet!


Kommentera

Kategorier

