Skrivet av: Dolly | juni 21, 2007

Munhygien

För några månader sedan bokade jag en tid hos tandläkaren. Jag vågar inte säga hur länge sedan det var jag var där. Men jag kände att jag var tvungen. Jag vågar inte säga hur länge sedan jag var där. Men låt oss säga som så…Att jag föll utanför systemet trots att jag ville att de skulle kalla mig varje år när jag slutade gymnasiet. För jag känner mig själv. Låt oss säga att det var alldeles för länge sedan i alla fall.

Jag fick en fantastisk tandläkare här. Hon är av den lite äldre generationen, men väldigt ödmjuk och skicklig. Hon konstaterade på undersökningen att jag hade fått mina visdomständer. Och att det dessvärre då var små små små hål i dem. Lika bra att ta hand om dem så vi bokade en ny tid. Hon berättade tryggt att hålen var ingenting jag hade kunnat göra så mycket åt. För det är i princip omöjligt att komma åt med tandborsten. Att sedan försöka laga tänderna visade sig vara väldans klurigt.

Och nu har jag varit där. Det började bra. Jag var sen. Men det var inga problem. Jag fick vänta på min tur i alla fall. Det är väl alltid så hos tandläkaren. En obligatorisk väntan. Oavsett när du kommer dit.
Men vi började på en gång. Lätt lutning bakåt. Stort gap. Och sedan helst gapa lite lite extra så käken riktigt går ur led. När allt är klart för att börja frågar hon om jag vill ha bedövning. Ehr… Rätt svårt att svara med munnen full av grejer. Men vi kom på något sätt överens om att vi skulle pröva utan. Och det gick. Hela vägen. Jag är stolt!
Och hon tyckte att jag var så duktigt. Kände mig som ett litet barn som bara väntade på att få ett klistermärke.

Innan jag gick bestämde vi att jag skulle bli kallad vartannat år. Och inte varje. Det finns tydligen ingen anledning till det då jag har så bra munhygien och äter så bra. (Ha!). Jag är stolt!

Kommentera

Kategorier

