Skrivet av: Dolly | juni 25, 2007

3 miljoner…någon?

Vi var inne på farligt territorium igår. Vi borde sätta en spärr på den sidan så att vi inte kommer åt den. Hemnet. Man kan bli så himla sugen på hus. För det är det vi kikar på. Mest bara för kul. Fast någonstans där under finns nog det riktiga längtan. Tänk att få ha ett eget hus!

Så igår. Vi hamnade på en annons. Och huset. Det vara bara Wow. Fantastiskt tilltalande. Läget. Trädgården. Huset i sig. Härliga öppna ytor. Så är jag uppvuxen. Så vill jag ha det. Men det är när man hittar ett sånt där hus man känner att det inte är värt att titta på andra. Ribban är satt. Dessvärre ligger priset lite väl högt. 2 795 000. Kanske inte låter så farligt om man tänker på priserna här i Stockholmsområdet. Särskilt inte med tanke på hur mycket hus och tomt man får. 159 kvm boyta, 91.2 kvm biyta. 903 kvm tomt. Så. Om ni har 1…2 eller kanske 3 miljoner kronor. Varför inte göra en god gärning? Jag lovar. Vi bjuder på en storslagen middag i detta kök!

Kök
Bild från hemnet

It’s a little bit funny, this feeling inside
I’m not one of those who can easily hide
I don’t have much money but, boy if I did
I’d buy a big house where we both could live…

Responses

  1. Åhh…vart var det där nånstans?? Du kan ju alltid fråga nissen från Bygdeå som drog in 45 mille på travet igår…borde kunna sponsra med nån miljon eller två!

    RE: På Grubbe! Så det är inte alls ocentralt på något sätt. Men det ser väldigt idylliskt ut. Ja alltså den där kvinnan från Norrland. Kan hon inte förbarma sig och skänka lite. Det tycker jag. För hur ska hon annars kunna göra av med alla pengarna? Jag…Vi.. Är sjuuukt sugna!

  2. Åhhhh nu förstår jag. Det huset skulle jag också vilja ha. Kan man flytta det till annan ort månne?


Kommentera

Kategorier

