Skrivet av: Dolly | juni 25, 2007

Jag ska på dejt

Jag har tvättat idag. En hel massa har jag tvättat.
När jag för sista gången skulle ner dit satt en kvinna med sina två barn utanför och väntade på sin tur. Deras tvättid tog vid när min slutade. Så jag låste upp och hon följde med in.
Sedan började vi prata…Och prata. Om lite allt möjligt. Visade sig att vi hade en hel del att prata om. Jobb. Semester. Livet. Ja. All dela.

En timme senare var jag på väg hem med tunga ikeapåsar men med ett nytt telefonnummer inlagt i mobilen. Vi ska träffas och äta lunch ihop på fredag i centrum. Känns lite spännande. Schysst det vore att känna någon på nära håll. Några hus emellan bara. Eller så förblir hon tvåbarnsmamman från tvättstugan. Vi får se.

(Mmm…Suktar fortfarande efter huset…)

Kommentera

Kategorier

