Skrivet av: Dolly | juni 26, 2007

Det är inte alltid rättvist

I Bygdeå (hemtrakten) vinner de 45 miljoner spänn på trav.
Jag och min kollega hade diskussion om alla dessa storvinster. Det är visserligen inte dessa hundratals miljoner man vinner i USA. Men som vi alla vet. I USA är allting lite större. Lite fetare och lite flådigare.

Men kan man inte försöka fördela de större vinstsummorna på fler vinnare? Som vid lottovinster till exempel. Om fler vinnare kunde få 1-2 miljoner var skulle fler kunna uppfylla små drömmar. Det kan vara en dröm om att hela familjen kan åka utomlands tillsammans. Skänka pengar. Betala av lån. Eller som i mitt fall (eller vårt?)…Köpa ett hus! Ha!

Kvinnan jag träffade i tvättstugan berättade att parhusen som ligger i närheten här har ett pris på nätta 2.7 miljoner. Det får en att tänka till. Priserna skiljer sig verkligen markant. Man får andra premisser när man bor här. Well…

Sångaren i The Killers Brandon Flowers flingar tydligen med Rufus Wainwright…Wentworth Miller är gay… Och i sketna Bygdeå vinner någon 45 miljoner. För att citera Hansy: Var tog rättvisan vägen?
När det gäller herrarna ovan känns det föga intressant. Men pengarna. Jag vill också ta del av kakan. Men är man inte med i spelet får man ingen del. Ska man köpa en trisslott i månaden?

Nej, tack och god natt.

Responses

  1. hahahaa av någon anledning blev jagi nte ens överraskad när jag fick höra att wentworth var gay!

  2. skulle inte du o jag börja spela korpfotboll?

    RE: Vi spelar väl för fullt? Jag var alldeles svettig imorse. Eller vänta nu. Var det handboll jag spelade. I drömmen… Ja, så var det nog. Hm…


Kommentera

Kategorier

