Skrivet av: Dolly | augusti 6, 2007

Du sa du behövde tid. Du hade tid.

Det är inte så att jag har blivit så kapad i fotknölarna och knäckt av tanten i föregående inlägg att jag slutat blogga. Det är helt bara så att jag inte har tid. Eller ja, något sådant. Facebook tar all tid vid datorn. Tydligen så visste en massa annat folk om stället. Så jag har halkat in där lite på slutet. Det är ett slags gigantiskt nätverk eller Community om man så vill. Där man kan leta upp folk från hemstaden, plugget, jobb osv. Rätt kul faktiskt.

Annars då. Jo. Vi har varit uppe i Umeå-trakten. Ett ganska kort besök. Så vi hann verkligen inte det vi tänkt. Eller jag hade tänkt. Men två viktiga saker hanns med. En kväll hos min syster tillsammans med hennes vänninor där vi pratat om hennes situation. Hon har fantastiska vänner där. Så även om det känns jobbigt att hon är långt ifrån. Vet jag att hon har ett suveränt stöd. Skönt.
Men sedan det primära skälet, min ärade farmor fyllde år. Hon är uppe i 94 härliga år. Pigg och glad. Vi besökte henne på födelsedagen (riktiga firandet begav sig på söndagen). Och kvinnan hade bakat. Wienerbröd, pariservåfflor, rulltårta, rabarberpaj och några fler sorter jag inte kan namnet på. Jag tycker det är imponerande av henne. För gott blir det också.

På söndagen var det firande på en restaurang ute vid havet. Helmysigt ställe! Systrar med familjer. Och kusiner med familjer. Det var mycket trevligt och mycket god mat. Farmor höll ett kort men rörande tal. Det slår en verkligen att tiden går och man blir äldre. Hon blir äldre. Det känns som att vi har kommit varandra lite närmare i och med flytten till Stockholm. Det låter lite underligt. Men så är det. Och det känns verkligen jobbigt att tänka tanken att åren liksom flyger iväg. Det gäller att göra det bästa av tiden som är kvar. Men som man alltid känner… Tiden räcker inte till.

Responses

  1. Kollade Facebook genom en arbetskamrat som finns med. Vi sökte på hennes konto och kollade mina skolor. Inte en enda av mina kamrater fanns med. Jag kände mig sååå gammal. Man får nog inte vara över 30 på Facebook. Vi ”äldre” får nöja oss med Stay Friends och Eniro.

    Har förresten lagt en kommentar hos någon dig närstående. 🙂

    RE: Hehe, ja. Men någon ska ju vara först. Kanske är det du som ska sparka igång facebook för 30+ 🙂
    Jag läste faktiskt just kommentaren. Ja, inte rackarn är det särskilt sexigt med öronproppar. Kan inte heller påstå att det är skönt. Men de fyller sin funktion. Det blir det tyst. Och det; Det är bra. Hälsa kocken!

  2. Hmm, kanske något att fundera på. Men då måste jag inse sanningen….det blir Facebook för 45+ 🙂


Kommentera

Kategorier

