Skrivet av: Dolly | augusti 9, 2007

Jag hatar grannar

Grannar som spelar musik och har fester. Inga problem.
Grannar som pratar och har trevligt sent på kvällen. Inga problem.

Grannar som röker på balkongen så röken sprids inne i lägenheten. Inte okej.
Grannar som ska lägga ett jävla klickgolv uspritt på veckor. Inte fuckin’ jävla okej någonstans.

Jag ska inte kasta spjut i radhus (tänker närmast på vårens renovering). Men allvarligt talat. Är inte poängen med klickgolv snabbt, enkelt och effektivt. Och snyggt -såklart. Men varför plåga sig själv och alla andra grannar och dra ut på golvläggandet under flera veckors tid?
Så idag väcktes jag okristligt tidigt av en ”kärring-bankande”. Jag kunde omöjligt sova. Då mitt morgontemperament inte är av det bästa slaget. Särskilt inte då jag ska jobba kväll/natt. Och var redan innan på lite risigt humör. Så blir det lite värre. Mitt huvud dunkar och adrenalinet pumpar. Hade jag inte haft spärrar hade jag utan tvekan kunnat gå upp och kastat ut människan från balkongen.
Nu blir det frukost. Och kanske lite bättre humör.

Jag vill bo i hus.

Förresten så vet jag inte om det är klickgolv som läggs. Det kanske är en spikmatta som tillverkas. Det vore rent idiotiskt.

Responses

  1. Öronproppar, behöver jag säga mer. Det är räddningen för dig och för mannen helt klart. 🙂


Kommentera

Kategorier

