Skrivet av: Dolly | november 29, 2007

Här ligger ångest och prylar i drivor

Livet just nu är som en lasagne ungefär. Ångest varvat med lättnad varvat med ångest och toppas med en smet av förkylning och frustration. Typ.

Att jag har fyllt år, det är inte särskilt ångestframkallande. Inbillar jag mig i alla fall. Tack för alla gratulationer!
Men. Jag inväntade betyg från förra kursen. Osäker på om jag skulle behöva komplettera mitt arbete eller inte hade jag en klump i magen när jag hämtade ut kursintyget. Betyget på arbetet var överraskande. Jag hade väntat mig ett betydligt sämre resultat så jag var otroligt lättad över mitt G. Inga kompletteringar behövdes. Och betyget på hela kursen. Ett VG. Bara sådär. Ett VG. En av en kurs -högsta betyg. Bådar gott för framtiden. Skulle man kunna tro. Men nja, den här kursen vi läser nu. Jag ska väl förhoppningsvis klara ett godkänt. Fram med champagnen om det blir högre. För det vore kors i taket! Ni som läst Kulturanalyser kanske förstår. Det är så himla svårt innan man kommer in i rätt tänk. Djupt och konstigt är det. Jag vill ha tillbaka förra kursen. Med praktiska övningar. Och min gamla klass. Den var go ändå. Särskilt vårt studentarbetslag.

Igår hade vi redovisning. Ha! Det gick väl okej, men jag vet inte alltså. Var vi verkligen på rätt spår i vår analys? Såg han inte lite fundersam ut vår lärare? Kanske, kanske inte. Jag mailade in läsloggar och en artikel igår också. Fy fan vad ångest. Så den lättnaden som infann sig tidigare, den är som bortflugen. Fröken ångest har tagit över. Undrar när hon ska lämna över till Lättnad. Och ska hela studietiden vara såhär? Ja, då får man kanske bunkra upp med Losec, Nexium och allt vad det heter. Eller kanske bara Suck it up!
Ryktet säger att det blir lättare nästa termin. Det blir det säkert. Det är inte helt åt helskotta. Det är faktiskt väldigt kul med skolan ändå.

Jag har tid, jag har lediga dagar,
där jag sitter och klagar
och längtar till fredan, precis som du
Kan du höra hur det låter i ditt vilsna skratt?
Kan du känna hur det gnager i natt?

Kommentera

Kategorier

