Skrivet av: Dolly | januari 26, 2008

Insomnia

Jag la mig tidigt och skulle läsa några sidor i boken. Jag plöjer igenom Lisa Marklunds. Kanske är på tiden tänker jag. Har börjat på Den Röda Vargen och börjar bli rätt trött på Annika och Thomas förhållande. Bestäm er för fan! Någonting säger mig att den där Sophia skulle kunna vara en blivande älskarinna? Ah. Skitsamma.

Efter bara några sidor sa ögonen ifrån och jag somnade. 1½ timme senare vaknar jag. Klarvaken. Och är det fortfarande nu en timme efter. Tänkte att, hur jag än vrider och vänder på mig kommer jag ändå inte att somna. Trots att jag är väldigt trött. Ni vet. Jag-är-så-trött-jag-vill-gråta. Men det går inte. Så nu sitter jag här. Med lampan tänd i vardagsrummet, datorns surr och ljus, samt två katter som visserligen är glada åt min närvaro. Kanske. De somnar säkert snart i soffan.

Så vad ska jag göra? Lyssna på hur det blåser tag i där ute? Läsa lite?
Mina ögon svider.

(behöver jag nämna att katterna sover?)

Kommentera

Kategorier

