Skrivet av: Dolly | februari 12, 2008

Inriktning

Men skolan går bra.
Jag har börjat läsa min inriktning. Har en riktigt bra klass. Visst, det finns de personer man tycker bättre och sämre om. Som vanligt. Men överlag så. Jag trivs väldigt bra.

Har även fått en kille från norr i klassen. Han kommer från Västerbotten, precis som jag. Och han känner ett gäng som jag känner. Rätt skönt att ha någon att prata norrländska med. Inte för att det är ett annat språk. Men någon som håller uppe min dialekt.

Vi är ett gäng som hänger ganska mycket. Lisen som spelar fotboll i Bajen, ett helmysigt energipiller. Norrlänningen, Vallentuna, Innebandykillen. Det är väl vi som är stommen. Och vi har riktigt kul tillsammans. Vi ska gå tillsammans i ett år, vi hinner säkert ledsna på varandra. Men än så länge känns det kanon.

Från förra kursen kan jag meddela följande. Jag hade varit fantastiskt nöjd om jag fått ett G. Nu slog jag till med ett VG. Igen! Jag är sjukt nöjd! På en sån kurs? Herrejösses. Jag var tvungen att kolla på två och tre gånger…

Jag och Matte har varit tillsammans i över 2 år nu. Han är fantastisk. Jag hoppas det blir många fler. Han är underbar min älskling.

Kommentera

Kategorier

