Skrivet av: Dolly | mars 5, 2008

Riddare och drakar

Vi hade rörelse på schemat idag med förskolan. Så vi delade upp oss på olika stationer. Varav jag höll i en. Det börjar kännas mer och mer bekvämt med att hålla i saker med barnen. Samlingar, rörelser eller vad det nu kan vara. En av pedagogerna frågade mig idag om jag hade någon idé om vad vi skulle kunna göra. Så jag gav några uppslag och hon nappade direkt.

Så vi begav oss till stora ängen med en grupp. Där berättade jag en saga som jag och min grupp kom på under första kursen. Den handlar om kungens bortrövade son. Den innehåller farliga skogar, höga berg, sjöar och naturligtvis drakar och riddare. Så vi gick in i fantasins värld och jag berättade sagan medan vi rörde oss runt. Det var kul att se hur det fungerar med olika åldersgrupper. Fyraåringarna var lättast att arbeta med och treåringarna hade lite svårare att släppa sagovärlden. Men de hade nog kul i alla fall. Vi avslutade min station med att leka popcornleken (inspirerad av min fantastiska pedagog och sambo). De gillade verkligen den leken.

Min dag slutade med att jag fick skriva ner sagan. De ville ha den i framtida rörelsestunder. Jag blev glad. (Sedan visade det sig att jag inspirerat två andra studenter som håller till på samma ställe med upplägget)

Kommentera

Kategorier

