Skrivet av: Dolly | april 11, 2008

Sisters of Ikea

… var ett tjejband från Robertsfors. Men de bytte namn till något annat. Något konstigt. Skitgubbe? Nej, men någonting betydligt mycket sämre var det i alla fall.

Efter en dålig natts sömn har jag tillslut pallrat mig upp. Nåja, det var ett tag sedan nu.
Kvällen bestod av ihopsnickrande av ikea-möbler (lampor, tv-bänk och soffbord) och kvalserien på tv. Heja Rögle! Att snickra ihop ikea-möbler är kanske bland det roligaste jag vet. Ja, jag svär en hel del för att jag inte har någon skruvdragare. Men man känner sig lite duktig efteråt, när möblerna står där de ska. Matte däremot. Jag tror inte det är någon favoritsyssla. Han gillar mer det här med städning…

Idag ska vi ha hans föräldrar på middag här och jag är ledig. Så jag ska försöka städa så mycket jag kan. Det blir ju en hel del kartonger och grejer. Jag frågade igår innan vi somnade om han var avundsjuk på att jag fick städa medan han var på jobbet. Mm.. Det var nog lite så.

Nej men i better get going! Frosta frys, slänga kartonger, plocka, damma, dammsuga, torka golv?, handla…
Ja just det. NU! Nu ska jag gå och göra det. NU!

Have a spankin’ good friday!
Peace out.

Kommentera

Kategorier

