Skrivet av: Dolly | april 21, 2008

Besök hos Sjukgymnast

Jag besökte sjukgymnasten idag för äntligen få ett utlåtande om mitt knä. Jag var inte direkt klokare därifrån. Hon frågade hur det kändes. Jag försökte verkligen förklara så noga det gick. Hon mm-ade och antecknade lite. Sedan fick jag ta av mig byxorna och vända mig om. Jag fick stå som vanligt, tåhäv och stå på hälarna. Fast det hann jag inte med förrän hon frågade om jag pronerar inåt med fötterna. Av mina skor att döma verkar det inte som så. Jag och Matte har haft diskussionen när vi kollat på skor. Men jag får väl titta lite extra på det.

När jag lagt mig på britsen började hon massera. Jisses. Det ilade! Och det underliga var att det var inte precis där jag brukar känna smärtan när jag t ex går. Men jag har ont även där. Hon smetade på lite gel och sedan satte hon igång med elektriska grejer. Efter det en del smärtsam massage och avslutande vetekudde.
Det var det. Hon var snabb med att boka upp en nya tider för återbesök. Men som sagt. Jag vet inte om jag blev mycket klokare. Hon surrade lite vagt om sånt man redan vet. Men att det kunde vara en inflammation i muskeln som går ner och fäster i ledbandet. Problemet ligger vid ”gåsfoten” enligt sjukgymnasten. Här fanns det att läsa en del om knäsmärtor…

Ja jag vet inte. Jag ska dit imorgon för behandling igen.

På VFU går det bra. Vi har sparkat igång fantasisagan. Den handlar om prinsessor, häxor, troll och riddare. Kan bli intressant..

Nu är det god natt. Tack och adjö. Och Heja Sjuksköterskorna.

Kommentera

Kategorier

