Skrivet av: Dolly | maj 16, 2008

Bisarrt väder och RIX FM Festival (och vattendränkt dator)

20 graders skillnad. Ena dagen solsken och myspys -vissa gick så långt som att bada. Och idag har det kommit snö. INTE här dock. Men väl i norra dalarna och södra norrland. Vi har regn och låga temperaturer. Det kändes igår. Jag och två tjejer från kursen var inne på RIX FM spektaklet. Vilket var ömsom segt ömsom trevligt. Ungefär som hela dagen igår.

Jag är inget jättefan av varken BWO, Kate Ryan eller Ola. Herr Zelmerlöf har väl lite trallvänliga låtar. Så det går väl an. Men Patrik Isaksson var bra. Och sedan, kanske en av anledningarna till att vi var där.. Jason Mraz. Han bjöd på lite reggae-toner. Jag vet inte hur många låtar han blandade ihop men en salig mix och sedan var det slut. Typ. Vi gick när han hade spelat. Med stelfrusna fötter kan tilläggas. Det var iaf trevligt. Skönt att koppla bort skolan för en stund. Det har varit rätt mycket sånt den senaste tiden. Lämnade in portfolion till en gensvarskamrat igår. Jag saknar fortfarande två citat som jag behöver diskutera. Men det ska jag lösa, på nåt sätt. Huvudsaken är att det är klart till måndag. Får jag bara tag i citaten går det hela på tio minuter. Ungefär.

Knät då. Jo, jag var till sjukgymnasten igår igen. Nu var hon näst intill säker på att det är en meniskskada. Så jag står här i valet och kvalet om jag ska ringa idrottskliniken i Solna. Det är säkerligen dyrare, men det går vanligtvis snabbare än att gå via husläkare-remiss-ortoped. Jag är en ganska larvig tjej, men att dra av brallorna ännu än gång känns lite ångestladdat. Jag är väl rädd att de ska säga saker jag redan vet…

However. De hade väl telefontid mellan 08-09 imorse. Men då! Då sov jag. För en gångs skull. Vaknade precis innan nio.  Innan dess klev jag upp vid 05. Med andan i halsen. Vatten låg över hela soffbordet. Datorn stod på. Katterna hade haft vattenfestival. Jag hann tänka en hel del. Men den verkar må bra. Inga problem än så länge. Nej jag ska väl kolla in idrottskliniken nu. Vem vet. Kanske kan man ringa…

Tjipp.

Responses

  1. Tjopp.


Kommentera

Kategorier

