Skrivet av: Dolly | maj 19, 2008

The Plan.

Helgen är förbi och en ny vecka har startat. Och det med blå himmel och sol! Skulle kunna bli en riktigt bra vecka det här!

Helgen då. Ja lördagen gick i flyttandets tecken. Vi hjälpte killens brorsa att flytta till HUS. Efter överläggning med mig själv och mitt knä; bestämde jag mig att springa i trappor och bära tunga saker inte kanske vore det mest optimala. Så jag agerade lådfösare och tryckte grejerna in allt eftersom. Och sedan gick jag över till städning. Vi blev klara väldigt fort. Det mesta var förberett så det var bara att tuta och köra. Vi pausade efter första packsvängen till huset. Då bjöd vi på fika. Nåja, det var sanning med modifikation. Matte bjöd på fika, det var han som bakat. Muffins till tusen och andra grejer. När allt var klart blev det pizza i nya huset. Det satt som ett schmäck. Så från det bar det av hem för att sedan åka ut till Märsta för inflyttningsfest. Jag anade ett tema under dagen…

jag och Matte var ju inte alls avundsjuka på huset. Det är ju inte så att vi (jag) kollar mycket på hemnet, och försöker se oss där. Det ligger dock några år framåt. Och igår skrev vi planen. The Plan. Tidsperspektivet kom så långt som åtta år framåt. Exakt vad som ”ska” hända var tänker jag inte gå in på. Men vi har en plan, och den är sparad. Vi får väl se vad som händer under åren. Men det skulle vara intressant att se om Planen stämmer…

Snart ska jag bege mig in till skolan för att lämna min portfölj. Känns lite läskigt.

Men sommaren fryser till is…

Kommentera

Kategorier

