Skrivet av: Dolly | juni 9, 2008

Schools out for summer

Ja då var det sommarlov då. Förhoppningsvis får vi reda på betygen snart. Jag är i alla fall godkänd. Men mycket mer tror jag dessvärre inte. Som våra lärare sa, det är bara en liten liten klick som får VG. Man kan ju ändå hoppas…

Vi avslutade skolan med en övernattning ute vid Åkersberga, Domarudden för att vara mer exakt. Det var ett supermysigt ställe! Härlig sagolik skog och badställen runt om udden. Dagarna innan hade vi gruppvis arbetat med en sagovandring som vi skulle ”redovisa”. Vi tog Robin Hood som inspiration. Jag fick äran (?) att spela en sovande Prins John. Vi hade väldigt roligt och jag tror att klassen tyckte det var bra också. Vårt spänningsmoment höll på att gå åt pipsvängen. Lagen hade fått med sig ”docka” de skulle hålla under uppsikt. Denna skulle vi kidnappa och sedan skulle lagen få lösa ut den från fängelsehålan med hjälp av ett lösenord. Det var bara det att tjejen som (iklädd batmandräkt) skulle ta den från det ena laget sprang de efter och vår Batman fick kryssa genom skog och mark. Det var med nöd och näppe hon hann byta om till Robin Hood dräkten på stationen hon skulle vara. Men vi hade väldigt roligt i alla fall.

I överlag var dagarna ute vid Domarudden väldigt trevliga. Vi hade fantastiskt väder och alla var på gott humör. Nåja. Nästan alla. Och vissa blev lite för glada i hatten…Det är skönt att få sommarlov nu. Få en liten paus från en del. Medan det känns tråkigare att vara utan andra. Men som sagt, det är sommar nu. En grillkväll nu och då ska man inte tacka nej till. Jag ska bara få ett nytt kort så att jag kan ta ut pengar och gärna ett körkort…

Jag följde med Virvla till Göteborg. Det var ingen bra idé tror jag. Vi började med att köra ungefär 20 mil fel. Bitterheten höll på att nå oanade höjder. Skratta ni bara. Men. På grund av en oerhört förvirrande vägbeskrivning från Eniro och lite stress bland avfarter såg vi bara skylten E20 Göteborg. Så vi tog den. Fuck. Vi skulle tydligen åkt mot Helsingborg istället. Då hade vi kommit på bättre vägar. Men nu fick vi åka genom småbyar, samhällen och småstäder. Som Vadstena till exempel -väldans fint det är där. Och Vättern-runt-cyklisterna såg ut att trivas. Trevligt.

Som tur var åkte vi en bättre väg hem. Vi tjänade väl en timme eller två..Eller tre. Men jag tappade min korthållare. Där jag har allt! ALLT! Inte mycket att göra. Nya kort är beställda och jag inväntar blanketter för nytt körkort. Min sjukgymnast var snäll och gav mig ett fri-kort även fast mitt stämpelkort försvunnit. Så nu kan jag gå till vårdcentralen för alla möjliga krämpor. Hur ska jag kunna utnyttja det här?
Efter att ha väntat 1½ vecka på att vårdcentralen ska skicka ut en kallelse har jag fått nummer till en ortoped här i området jag inte behöver någon remiss till. Imorgon ska jag boka tid! Ha!

Jag har beslutat mig för att jag ska gå tillbaka i tiden. För att kunna fortsätta framåt.

Ur Lasses nya:
Människor som tror har en chans. [Strimmor]

Ur Uffes gamla:
Vacker är den som reser sig. Som vågar tro. [Isabella]

Kommentera

Kategorier

