Skrivet av: Dolly | juni 23, 2008

Det var en kväll i juni

Ja, det var det nog faktiskt. Eller var det juli kanske?
Jag var i alla fall nere i Sundsvall tillsammans med min ömma moder för att se Lars Winnerbäck. För första gången…

Att fans gråter när de ser sin stora hjälte spelar har jag alltid tyckt varit lite väl fånigt. Men den eufori som spreds i kroppen när han kom ut i sin randiga t-shirt och med Hovet bakom sig. Jag blev helt stum. Det var magiskt. Jag hade nästan lika gärna kunnat tillhöra skaran som gråter. Men riktigt så var det inte. Det året hann jag med att se honom både en och två gånger till. Särskilt speciellt blev det i Linköping på hans 30-års spelning.

Nu är det några år sedan första spelningen och en ny sommar är på gång. Vi har redan passerat midsommar. I år blir det besök i Sundsvall igen. Fast med ett annat sällskap denna gången…

Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig

Responses

  1. Aldrig förstått hysterin kring Winnerbäck. Vet inte ens om jag hört honom, men det har jag säkert. Nej, jag lyssnar nog hellre på helt annan musik. Just nu i öronen en svensk grupp som heter ACT.

    Fin hund, men jag röstar på naturmotivet. 🙂

    RE: Om du inte hört Winnerbäck tycker jag att det är på tiden att du lyssnar lite. ACT känner jag inte till. Vad är det?
    The dog stays… I alla fall för ett tag innan jag hittar på någonting annat. Det är Moa. Den mest fantastiska hund som någonsin skuttat på denna planet. Henne saknar vi.

  2. jag fattar inte heller winnerbäck. LUNDELL LIGHT.

    RE: Men Virvla. Sitter du och ljuger. Så vitt jag kan komma ihåg har du skivor med snubben, gått på konserter osv. I’m just saying…

  3. hahhahaa ja men det var gamla winnerbäck. det var helt okej. nu fattar jag honom inte alls. Hum hum från Humlegården och framåt är faktiskt…*viskar* rätt kasst

    RE: Well.. Your ass got busted. 😉

  4. Hum hum från Humlegården, ja den har jag ju hört. Den är ju…ehh, ja bra, men inget riv i kanske.
    Detta är tyngre, svårare, knöligare och ruggigt mycket mer krävande för den som lyssnar:
    http://www.myspace.com/actworld


Kommentera

Kategorier

