Skrivet av: Dolly | september 21, 2008

Snart seriepremiär!

Handbollen har gått ganska bra. Fast det är ju smärtsamt. Var det en dålig idé att börja utöva sporten på äldre dagar?

Vi hade en träningsmatch mot Gustavsberg mitt i natten (ungefär) en torsdag för någon vecka sedan. Kul? Ja. Men… Vi var inte ett fullt lag, men med lite förstärkning av Hansy gick det hela utmärkt. Vi fick till och med en avbytare -som varit febersjuk tidigare under veckan… Första halvlek var nog den längsta i historien. Herregud. Jag dog! Och smärtan i knät började göra sig påmind. Men men. Det gick bra. Hansy var helt lysande! Hon räddade laget och vår målvakt. Ja hon visade att hon håller en hög klass. Det var kul att äntligen få spela en match med nya laget. Inga mål för min del, men vad gör det. Fick in några sköna försvarsgrejer istället och konstaterade att vissa hade mer fågelandning än vad jag hade -tack och lov. Och vi vann matchen med trygga siffror. Första gången jag sett en domare i g-star raw jeans. Så hög klass var det på stället.

I fredags var det dags för ännu en träningsmatch -mot ett yngre tjejlag. Vi var beredda på tufft motstånd. De är riktigt duktiga de tjejerna. Vi spelade 3×20 istället för vanliga 2×30. Och vi sprang. Och skrattade. Och flåsade och sprang lite till. 93-laget tog time out för att diskutera spelet 10 minuter in i varje halvlek. Det var tur det. Det här var första gången jag hade en egen supporter med mig. Det var nervöst. Trots att det bara var träningsmatch mot ett lag vi egentligen spelar mot varje måndagsträning. Men nyttigt!
Vi lyckades hålla hela matchen -denna gången med två avbytare och ingen förstärkning från Hansy. Två mål för egen del. Borde satt iaf tre. Jag ska sluta skicka iväg satellitbollar…Skärpning!

4:e oktober är det seriepremiär. Håll i hatten!

Responses

  1. Heja heja! Kör så det ryker den 4:e.

  2. heja heja!!
    ska jag komma med pompoms och kort kjol?
    kram

  3. Virvla: Fixar du till mig oxå så kör vi =)

    RE: Jag svarar till er båda. Smashing news! Det kan ju bli en riktigt trevlig säsong om ni dyker upp där i kjolar och Pompoms. Hurra!


Kommentera

Kategorier

