Skrivet av: Dolly | oktober 3, 2008

En röst i tv:n

Bob Hansson är en fascinerande människa. Jag hörde bara från TV:n hur någon läste från en bok. Jag kände igen rösten och blev glad. Det var någonting i rösten som var bekant. Jag hade hört honom läsa någonting förut. Och blev tagen. Jag kan för mitt liv inte komma på vad exakt jag hörde, det handlade om kärlek -det är jag nästan säker på.
Så. Vad var på gång i tv:n nu då? Jag satte mig och tittade lite på programmet –Efter Tio. Då är han där med sin nyskrivna bok Kärlek -Hur fan gör man (frågar de som vet).

Han pratar om Kärlek, och att det uppfattas konstigt, nästan skamligt att älska mycket. Om man till exempel i en ny relation har ringt tre gånger i rad, att man då ses som girig. Men, det kan ju vara för att man älskar så mycket. Man har så mycket kärlek att den bara måste ut! Måste få kontakt!

Hur som helst så vill jag köpa hans böcker och lyssna på hans musik. Han berör mig verkligen och han är sådär härligt konstig men sann! Jag ska åtminstone kolla upp böckerna, ja det tänker jag!

(Lite från Bob)

en liten broshyr om pensionsförsäkring
(jan 2005)

Jag har alltid försökt tycka om de tråkiga gubbarna på tvn.
Jag har tänkt som så har jag tänkt att kanske
man blir en tråkgubbe själv en dag.
Då kan det vara bra att ha tyckt om dom hela tiden.
Likså har jag försökt tycka om knarkare, idioter och
handelsresande.
En sån kanska man också kan bli.
Världen är full av möjligheter kan jag
finna mig själv att tänka som exempelvis när det regnar.
Man måste ligga steget före.
Att tycka om de andra kan bli som att
tycka om sig själv i förskott.
Andra dagar tänker jag bara på exotiska fåglar och
läckra små vitvaror.
Det går också bra

Responses

  1. jag trodde nog att det skulle komma en blogg om den fantastiska upplevelsen du var med om i söndags…


Kommentera

Kategorier

