Skrivet av: Dolly | januari 15, 2009

Att arbeta med sin sambo

Idag var det dags för mig att inta Mattes jobb. Vi skulle arbeta tillsammans på hans avdelning. Det gick väl bra. Mitt mål var att i alla fall uträttat mer än vad deras tidigare vikarie gjort under hela sin tid på stället. Jag hoppas att jag lyckades. En annan storslagen plan var att göra ett äventyr med barnen i lekhallen. Över stock och sten skulle de ta sig för att till slut hitta en skatt (med frukt)! Men dessvärre föll det mesta av inspirationen och jag hade otroligt svårt att komma på någonting vettigt. Sedan leker de otroligt bra alla barnen redan. Vilket känns dumt att bryta.

Mot slutet av dagen blev de rätt stojiga där borta i lekhallen och springandet fortsatte ut på avdelningen. Då fångade jag upp några stycken och frågade om de ville göra en rörelselek! Barnen på den här förskolan tycker verkligen om att röra sig. Miniröris verkar vara en favorit. Jag hade någonting annat i åtanke. Tyvärr så hann det bara bli en snabb lek, mest för att prova på eftersom mammorna stod och väntade.

Jag hittade en gammal Earth, Wind and Fire-skiva (det mest spännande som fanns). Sedan fick barnen gå, springa, röra sig långsamt, högt, göra sig så små som möjligt, gå som elefanter, fjärilar, maskar, små små mygg… Till sist fick de falla ihop i stor hög på golvet bara. Jag tog bara övningarna från huvudet eftersom. Men det verkade tycka att det var väldigt roligt. Om det blir fler tillfällen ska jag vara mer inspirerad och delaktig med barnen! (och ta med en annan skiva… med låten Wolves of the sea på. Den borde gå hem, kanske ett pirattema?)

With a hi hi hoo and a hi hi hey!
We’re bound to be close to the sea
Our captain will stand on the bridge and sing
Pirates are all we can be

With a hi hi hoo and a hi hi hey!
We’re hoisting the flag to be free
We will steal the show, Jolly Rogers go!
We are wolves of the sea

Kommentera

Kategorier

