Skrivet av: Dolly | februari 2, 2009

Saker man ser

När jag åkte hem från pluggningen med 93-orna ikväll var jag med om något konstigt. Vid en korsning svänger en praktfull idiot helt plötsligt ut. Så jag tutade -typ för första gången i mitt liv. Denna saab drog därefter iväg i 80 knyck (på 50 väg). Jaja, tänkte jag. Hoppas Aina står i någon buske och haffar honom.

Sedan ser jag bilen på håll, att den står stilla vid rondellen. Ha! Tänkte jag. Han fick stanna i alla fall! När jag kommer närmare upptäcker jag att han kört in i rondellen -i räcket i rondellen. Motorhuven har tryckts ihop och glassplitter överallt. Men han backar ut och bränner sedan iväg mot motorvägen. Så. Antingen var detta exemplar inte med på vare sig teorilektionerna eller körlektionerna. Alternativt stulit bilen och det med en hel drös med droger i kroppen.

Dessvärre hann jag inte riktigt koppla att jag kanske borde ha ringt polisen… Men om ni läser på nyheterna att en vit saab är kraschad någonstans i norrort så var det säkerligen denna snubbe. Hoppas han inte skadar någon på vägen!

Responses

  1. Obehagligt värre! Något måste han ju ha haft i kroppen..

  2. Men samtidigt skönt att se att ”Cops” kan spelas in någon annanstans än i Väsby 🙂

    Nej, men annars tycker jag mest det var tur att nissen gled ut precis framför dig. Och inte precis bakom. Det hade kunnat sluta värre.


Kommentera

Kategorier

