Skrivet av: Dolly | februari 10, 2009

Äntligen blev det av!

Det är alltid samma spända förväntan inför klippning. Vissa saker är dock självklara.
a) Man vet hur man ser ut innan
b) Man vet med största garanti att man ser ut som ett vrak i spegeln, för det är så. Man är aldrig så ful som när man sitter i en frisörstol

Men! Om man som jag inte har någon speciell frisör att gå till lägg ytterligare ett spännigsmoment till. VEM är det som ska klippa? I väntan på domen tittar man runt och tänker, hon är strax klar -hennes kund blev fin. Den där frisören då, nja hon var kanske inte mycket att hurra för. Man (åtminstone jag) dömer nog frisören lite på förhand beroende på hur han/hon ser ut. Om frisören ser välvårdad ut och har fint hår/frisyr känner jag mig trygg och tänker -detta blir bra. Denna gången visste jag inte vad jag skulle tro. Hon kom in och kändes lite småless, alldeles för mycket smink över den finniga huden. Ett vackert svallande hår, men med antydan till fjortisbena (ni vet, den som startar vid örsnibben ungefär och går över till andra sidan).

Jag sa att jag inte hade några direkta idéer om vad jag hade tänkt mig, så om hon hade tips var de välkomna. Snabbt lade hon fram bob-förslaget. Jag skruvade lite på mig, sist jag klippte mig i bob-frisyr såg jag ut som en tant. Men jag tänkte, vi kör! Kör bara! Hon var jättetrevlig och det kändes inte obekvämt att sitta i stolen och bara prata ibland. Jag tycker sånt där är så svårt. Vad ska man prata om? Väder och vind? Det är ju avverkat rätt snabbt och vissa får man liksom ingen kontakt med heller. Då är jag hellre tyst. Jag tror att hon och jag var på samma plan när det gällde det där. Luggen var däremot lite trixig. Jag har några strån som inte alls ville hänga med de övriga. Vilket hon envisades med. Vi får väl se om jag lyckas övertala dem…

När det skulle till att stylas kom rundborsten fram. Jag rös. Varför ska alltid denna rundborste fram?! Jag ser ut som en tant! Ta den bara lite snabbt för att jobba upp volymen men sedan får det vara bra. Rundborsten är för att citera T-Dog ”ocool”.

I slutändan blev jag iaf nöjd. Såhär blev resultatet!

dsc007321

Responses

  1. snyggt bruden! du passar mycket bättre i detta! pöös

    RE: tack!


Kommentera

Kategorier

