Skrivet av: Dolly | mars 23, 2009

När det går bakåt…Update

Handbollsmatch igår mot Mariehamn, eller som vår lagkapten kort och gott sa, Åland. Jag tyckte det var kul. Skönt med en övertygande vinst (29-19). Nu är det bara en match kvar, sedan är säsongen slut. Vi hade chans på att gå upp till trean, men det blev ingenting av det. Det har varit kul att spela ihop sig lite och nästa säsongen då jäklar!

För egen del känner jag dock att spelet inte fungerat lika bra på sistone, eller om det är så att jag blivit mer och mer självkritisk. Det är inte så att jag står och räknar hur många mål jag gör -för det är lite skitsamma, det kan kännas lika bra att göra fina framspel till någon annan. Eller att i försvaret få trycka ihop någon (vad elakt det där lät) eller täcka skott. Däremot är det vansinnigt tröttsamt att inte förvalta chanserna som kommer. I början av säsongen var det likadant, jag spände mig för mycket i avsluten och sköt förfärliga skott. Sedan släppte det och avsluten blev allt bättre… Nu däremot går de i stolpen, så om inte annat låter det som att skotten går hårt…

Surt att inte få avsluta säsongen på ett tillfredsställande sätt. Kan tänka mig att det har att göra med att jag inte kan träna så mycket som jag vill. Jag är nere på en träning i veckan + match. Jag vill köra alla tre! + match! Belastningen på knät blir alldeles för hög. Efter matcherna samlas bland annat en del vätska i knät och det gör ont bara av att gå. Skulle jag då träna dagarna efter igen finns knappt en sportmössa att ta mig ur sängen, än mindre gå i trappor. Jag vill bara att det ska bli bra så att jag får köra på!

Fick just tag i ortoped och kirurgicentrum här i norrort så nu… Nu den 7 april ska jag dit för en MR. Hurra!
Så nu.. Nu åker vi. (hoppas jag)

Update: Jag skulle ju också skriva; Tack Catta för peppet på bänken!

Responses

  1. jippi, nu kommer vi sissi! hahaha vi kommer bli bra efter detta dunder besök av lläkare, eller hur?
    pöös o syns i kväll!

    catta

    RE: Visst serru! Till hösten springer vi över motståndarna, no mercy! Jag kommer inte ikväll, men onsdag. 🙂

  2. så lite så tjejen! alllt för dig:) kram o krya på dig!


Kommentera

Kategorier

