Skrivet av: Dolly | april 22, 2009

A little bit of heaven…

I helgen drog Matte igång med bullbak. Så satt jag där och tittade i världens bästa bakreceptbok – Två systrar söta, helt fantastisk! Så hittade jag ett recept på peanut butter cups och fick ett infall. Vi hade alla grejer hemma. Så jag satte igång. Ett redigt terapiarbete att pensla knäckformar med smält choklad. Sedan kom arbetet med att mosa ihop jordnötssmör med andra väldigt onyttiga saker (det stod Matte för). Och sedan skjuts in i frysen!

Efter de gosat ihop sig ordentligt i frysen var det dags för provsmakning. Mums! Sedan har man väl tagit någon då och då. Men jag vet inte vad som hänt. De är snart slut. Jag tror att någon går och norpar. Matte gav som förslag att vi skulle kanske kasta dem isf. Nej det går naturligtvis inte. Vi måste ha kvar dem i frysen för att fånga tjuven. Ta honom/henne på bar gärning..

Nu dags att börja skriva. Visst behöver man socker då? Bara en tanke liksom…

Responses

  1. Åhhh! Det ser sjukt gott ut! Jag skulle nästan överväga att bryta mig in hos er för att sno en..

  2. ”A little bit of heaven” läser jag. Och så tror jag att man ska få läsa något om mig, nej då, då är det den där bakelsen som spårlöst försvinner. 🙂

    Men nu, efter ovanstående kommentar, så börjar jag misstänka att det är två tjuvar som sammarbetar. Fast…samtidigt hittar jag tydliga chokladspår på datorn här..hmm…

    RE: Det hade ju lika gärna kunnat stå om dig. Men inte denna gången.
    Två tjuvar i ett eventuellt samarbete… Gillar datorn choklad? Är Tove en feeder till vår dator? Är det därför den surar ihop och stänger av sig ibland -pga chokladbrist! Den här historien går nog djupare än vad vi någonsin kan förstå…

  3. Det kan ni ju fundera på.. mohahaha!
    Din dator verkar ha ett bättre liv än min.. I min stackars burk sitter det bara fast massa linfrön under tangenterna 🙂

    RE: All I know is that they’re gone… Förresten, linfrön, är inte det nyttigt?

  4. Han verkar vara en riktig bagare jag funderar på att byta till hans förskola så jag kan få smaka 😉
    Låter riktigt gott.Tror jag får kolla upp det receptet faktiskt!

    RE: Han är duktig! Just nu är han i färd med att baka kesobullar till frukost. Jag ska inte klaga 🙂

  5. ååå vad goa…. gör lite till mig med! pöös catta

    RE: Ja det var farligt goda. Vem vet vad som kan tänkas dyka upp till hösten under säsongen! 🙂 Kram!


Kommentera

Kategorier

