Skrivet av: Dolly | augusti 3, 2009

Trauma

Ibland blir det jävligt traumatiskt på en sen söndagkväll.
Här sitter man i lugnan ro och tänker gå och lägga sig, när man noterar att katten har hittat någonting. Eftersom vi har fönstren öppna kommer det då och då inseglandes diverse flugor och mygg. Så, det var väl en sådan idag också. Men icket. Helt plötsligt springer, nej lufsar någonting med enorm kropp och många och långa ben över golvet och in under soffan. Matthias som den cooling han är hoppar upp i soffan, skriker och sedan rusar ut ur rummet och in på toaletten och stänger dörren. Kvar står jag. Uppe i soffan. Det brukar nämligen vara jag som tar ihjäl spindlar i detta hushåll.

Det var banne mig den största spindel jag sett utanför fångenskap. Helt sjukligt stor. Och de två svarta tigrarna som huserar här var inte heller särskilt tuffa. De var nyfikna och gick runt omkring den. Efter ett tag (när Matte kommit ut från toaletten och med dammsugaren i högsta hugg) lugnade allting ner sig. Jag såg spindeln försöka fly uppför träningscykeln. Men icket. Där var det välbevakat av den ena katten. Sedan började vår jakt. Nu jävlar ska den dö! Men hur?!

Med dammsugarmunstycket skulle vi (jag) suga upp besten. Men, tänkte jag. Vi måste ju fota. För såna här tarantella-look-a-likes passerar inte varje dag. Och än värre. Tänk om den kvicknar till i dammsugaren?! Gud bevars. Nästa gång vi tittade dit låg den på fotpallen. Död. Ja, i princip helt väck. Våra tigrar hade till sist tagit slut på eländet! Hurra! Och här är segerbild och en bild så att man kan se hur oerhört gigantisk den var… Håll tillgodo!

Segerbild!

Segerbild!

Smaklig måltid?

Smaklig måltid?

Kommentera

Kategorier

