Skrivet av: Dolly | oktober 22, 2009

Att kunna andas igen

Jag pustar ut. Nu kan jag äntligen andas med djupare andetag igen. Knuten i magen och hjärtat är inte helt borta, men så otroligt mycket mindre. Så nästan borta.

Pappa ringde igår. Jag hörde direkt att någonting var annorlunda. Han lät mycket piggare och det fanns en gnista som inte funnits de senaste månaderna. Läkaren hade tydligen ringt och berättat att de inte hittade någonting på lungorna. Ingenting. Visst att första snabbprovet visade ingenting. Men nu ska de väl ha undersökt ordentligt. Ingenting. Det var som en stor sten som bara lyftes upp. Jag blev så glad och så lättad. Det har inte varit en lätt höst. Inte för någon av oss, allra minst för pappa säkerligen. Resan fortsätter så klart, men ett av de största orosmomenten kan vi stryka -igen. Livet känns lite lättare just nu och jag kan hålla ett helt annat fokus på skolan känner jag. Nu jävlar ska tentan in!

Kommentera

Kategorier

