Skrivet av: Dolly | december 7, 2009

Dopning

I lördags var det dags för den lilla killen Kasper att döpas. Det gick över all förväntan. Ett smärre skrikinferno tenderar att bryta ut när prästen tar emot barnet och huvudet blir blött. Men ingenting. Han var lugn och fin (Även den andra bebisen som döptes höll också lugnet). Det är en väldigt kärleksfull ceremoni det här med dop. Det slog mig när vi satt där i kyrkan. Jag har nog aldrig tänkt på det på det viset. Kanske var det prästen som lade ett fokus på det. Hur som helst var det fint. Sedan bar det av hem till Kaspers föräldrar för en massa god mat. Mums! Där blev det också presentöppning. Vi valde att inte köpa något smycke, spargris eller första-tanden-ask utan gick ut stenhårt med barnböcker. Här ska läsas klassiker och så blev det. Tre stycken fina och vackra Elsa Beskow. Åh underbara verk (Tomtebobarnen, Hattstugan och Resan till landet Längesedan)!

Efter en stor dag för den lilla killen hamnade han i Mattes knä. Eller farbror Matte rättare sagt. Där tog det inte mer än någon minut så blundade han och slumrade. Oj vad han sov gott där i knäet. Och jag och Matte tittade suckande på varandra och hade en telepatisk konversation:
Matte: Jag vill också.
Jag: Jag med.
Vi: Fast inte än.

Dopkort/present                                                  Kasper

Responses

  1. Lill killen var ju hel trygg hos farbror Matte!
    Vilka fina bilder, skicka gärna över några bra till oss (vi hade ju inte möjlighet att ta så många kort denna dag!)
    Kramis


Kommentera

Kategorier

