Skrivet av: Dolly | januari 10, 2010

Tatuering -Då var det gjort

Jag har länge funderat, ritat och ojat mig över en tatuering. Jag är också väl medveten om att det är mera på modet att inte tatuera sig. Skit i det. Motivet och placeringen har jag alltid varit säker på (nåja). Skorpiontecknet och det ska sitta på handleden. Det är väl placeringen som varit det kluriga, nacken eller handleden. Det slutade med handleden som ändå var det första alternativet. Sedan har jag fegat ur så många gånger och för att sedan ångra att jag inte tog tillfället i akt. Men nu. I fredags efter skolan gick jag och min vän revyaktrisen och åt lunch. Hon var sedan fast besluten att dra med mig till en studio och jag var inte sen att säga ja. Så vi stegade in på East Street på söder och frågade om de hade någon tid idag. Det var inga problem, tatueringen var inte så stor. Jag pratade ihop mig med tatueraren och han gick iväg för att skissa upp den. Då var det bara att vänta.

Jag satt och kände mig mer och mer nervös. Nästan lite illamående. För kom igen, det här är tjejen som kan få ångest och grubbla över om man ska köpa ett par dyrare skor eller inte. Det var en utomkroppslig upplevelse på något sätt. Herrejösses, nu ska det göras. Nu är det för sent att vända om. Någon som redan har ett flertal tatueringar kanske läser det här och tycker att jag är en praktfull mes. Ja, det kanske jag är. Men den ska ju trots allt sitta hela livet. Nu satt jag i alla fall där med min vän som stöd. Hon förstod precis hur jag kände. När vi sedan kom in och satte oss för att börja processen ställde han frågan: This is your first tattoo? -Yeah, That obvious hu…  svarade jag lite fnissande och skämdes. Varför?! Det är som när man är utomlands. Man ska vara så världsvan och absolut inte se ut som en turist. Hur som helst så var proceduren inte alltför smärtsam. Det sved lite mer ju längre ner mot handleden han kom, men annars så. Det var som jag hade föreställt mig. Hux flux var allting klart och vi skulle gå. Då skrattade han och sa: See you for your next tattoo then.

Bet ya. Ett citat? Placering? Stjärnor? Placering?…

                                                     

Just det hörrni. Om ni av någon händelse vill låna bild/skiss eller så kan ni väl hojta till! Tjolahopp!

Kommentera

Kategorier

