Skrivet av: Dolly | augusti 19, 2010

Ett erkännande

Jag är en lat jävel. Berätta något som vi inte vet, tänker min familj. Men, såhär är det.
Just nu har jag en ledig vecka. Så även nästa vecka bortsett från registreringen på måndag. Bara lediga dagar. Och det vore ju jättefint och jag borde vara väldigt glad, med tanke på att jag arbetat största delen av sommaren. Och jag tycker att det är väldigt skönt. Men jag orkar inte mera! Jag vill inte vara hemma själv. Jag är så dålig på att vara ledig, särskilt när alla andra jobbar. Inga lediga pass på jobbet just nu heller. Jag vill ha rutin, jag vill veta vad som händer på dagarna. Naturligtvis skulle jag kunna städa. Herregud vad jag hade kunnat städa här hemma. Men nu har klockan passerat 15 och vad har jag åstadkommit? Inte ett jävla skit. Diskat ett par glas. Men jag kommer att sätta igång alldeles strax. Ska bara se Vänner först. Sedan börjar ju Top Model vid 16. Så jag har ungefär en halvtimme att städa. Men hey! Ser ni! Det finns rutin även i det mest meningslösa livet. Sedan kanske det är väl ganska tragiskt att rutinerna går kring tv-program. Som man redan sett. Flera gånger.

Det ser lite annorlunda ut i när jag är hemma i norrland. Där blir jag lat. Där slappnar jag av ordentligt och är okej med att inte göra någonting. Så. Tanken slog mig att jag kanske skulle åka upp en sväng. Utnyttja studentpriser sista terminen. Men sedan kom jag fram till att alla jobbar ändå där uppe. Så. Jag får bli kvar här istället. Med alla tankar som bubblar upp i huvudet.

Tanken slog mig just. Jag kanske hatar att vara ledig själv för att jag känner en press på att då ska allting se perfekt ut här hemma. OCH! …and here’s the kicker -det kanske till syvende och sist handlar om bekräftelse. Jag är inte behövd. Av någon. Och vad jag har förstått så är det ett av människans stora behov -att vara behövd.

Responses

  1. Så länge du är hemma när jag kommer hem så är allt redan perfekt här i lägenheten. Så enkelt är det 🙂

    • …och så länge det finns äppelpaj 😉


Kommentera

Kategorier

