Skrivet av: Dolly | augusti 22, 2010

Det är höst på min planet

…snart så!
Och jag längtar till den! Jag älskar den här tiden. Det är fortfarande värme ute, men bättre luft. Kvällarna blir mörkare och med det kommer tända ljus. Det är skönt att ta på sig extra tröjan på kvällen. För än så länge behövs inte jackan. Inte riktigt ännu i alla fall.

Jag är inte tjejen som förtär särskilt mycket alkohol. De dagarna är förbi. Så nu blir det väldans sällan. Men denna vecka har jag lyckats boka in tre partajdagar. Tisdag – Torsdag (kräftskiva med jobbet) och Lördag (Bröllopsfest). Så hur ska jag överleva det här? Dricka med måtta? Ja, känner jag mig själv rätt så fegar jag nog ur efter en drink eller två. Snåltarmen rycker till och rädslan över att må illa tar över. Det har nämligen funnits svårigheter att förtära alkohol. Men strunt i det nu.

Jag ser i alla fall fram emot hösten. Roliga saker är inplanerade och tack vare en mycket generös svärmor (och svärfar -när han får veta) ser vi fram emot en hotellvistelse över en helg. Kryssningen vi fick i present var så svår att boka in. Så det byttes mot hotell. Hurra! Nu önskar jag mest att de ska höra av sig från skolor/förskolor i Umeå och erbjuda jobb. För huset har vi hittat. Igen. Jisses. Underbart. Och ligger på Sagovägen, bara en sån sak.

Nej nu är det väl dags att sova. Ringen-filmen håller på i 1,5 timme till  minst, kanske 4 timmar. Det är lite för länge. Imorgon är det registrering för sista terminen -tjoho!

Kommentera

Kategorier

