Skrivet av: Dolly | augusti 23, 2010

Hembesök

Ibland är det tur att man har spärrar. Åtminstone några som fungerar.

Jag hade precis duschat och börjat klä på mig när det ringde på dörren.
Hoppla! På med kjolen och öppna. Väl där står två politiker, en manlig och en kvinnlig från den blåa delen. De undrar om jag har några frågor. Eh..Oj, caught me off guard. Men nja, så börjar jag prata lite om fröken Stockhaus uttalande kring lärarlöner osv. Om det är någonting de tänker anamma i kommunen. Det var det enda jag kom på att fråga om. Och kvinnan börjar prata på. Mannen hon kommit hit med står bakom och säger ingenting. Han verkar rätt ointresserad. Sedan börjar jag tänka. Jag står ju faktiskt här med bara huvtröja och kjol. Jag har ingenting under kjolen. Jag kanske skulle flasha lite, då kanske han skulle vakna till. Men jag kommer på att det kanske inte vore en särskilt god idé och försöker lyssna på henne istället. När jag sedan stänger igen dörren tackar jag lite för att jag inte är helt språngandes galen i huvudet.

Ah well, nu är jag mest sugen på popcorn. Jättesugen på popcorn.

Kommentera

Kategorier

