Skrivet av: Dolly | augusti 25, 2010

Nej nu jävlar!

Vi har tvättid idag. Det är fantastiskt mycket tvätt. Två fulla blåa ikeapåsar. Tvätten är tung och luktar illa. Den innehåller vidriga träningskläder som inte riktigt hunnit torka upp ännu. Sängkläder och överkast iklädda kräklooken-en av katterna hade en del hår som skulle upp. Och var bättre att placera dem om inte på överkastet. Till råga på allt har jag mens och mitt humör är således allt annat än stabilt. Eller bra för den delen. Plus att jag har ont i ryggen. Varför jag berättar om allt gnäll är för att ni kanske kan få lite mer förståelse för det som komma skall.

Jag går ut i regnet (efter att ha släpat kassarna fyra trappor). Precis innan jag kommer fram till dörren möter jag två av städerskorna som städar här i bostadsrättsföreningen. Hejar och sedan går jag in. Torktumlaren är igång, men det är ju lugnt. Jag måste ju ändå tvätta innan. Det gör ingenting att den används. Men sen. Jag öser in tvätten och inser att jag behöver alla fem (FEM) maskinerna. Nu kan ni inse hur mycket tvätt det handlar. Ska tilläggas att en av maskinerna är någon form av jättemaskin som slukar mattor typ. Hur som helst. När jag då kommer till de två sista maskinerna ser jag att den ena redan används. Oh yes. I den ligger en mopp. En skitig jävla mopp. Städtanterna har alltså börjat tvätta. På MIN tvättid. Så jag avslutar programmet och slänger moppen i vasken bredvid.

Man kan inte bara komma hit och ta över tvättmaskiner. Nej någon mutta får det vara!
(Får se om jag har några kläder kvar när jag kommer tillbaka bara..hrm.)


Lämna en kommentar

Kategorier