Skrivet av: Dolly | september 7, 2010

Pine mouth

Vi hade anmält en kvartett till tjejmilen – Pantertanterna. Men efter två urdragningar slutade vi med en duett. A walking duet.

Så jag och Tovan begav oss in till stan. Av någon anledning hade vi inte hämtat ut våra tröjor och var därför tvungen att åka in extra tidigt. Hur svårt ska det vara att göra såna grejer innan?? Hur som helst gick det hela smärtfritt. Vi kom i rätt tid och ingen kö. Därmed fick vi också mycket tid över. Så vi knallade till fältöversten för lunch. En pasta med pesto och pinjenötter. Mycket gott. Sedan bar det av till tjejmilen. Vi startade i näst sista gruppen och knallade runt. Vi slutade på en tid runt 1.36. Men en trevlig slinga att gå så klart. Det gick bara lite långsammare än sist, då jag sprang. En trevlig dag i alla fall.

Sedan kommer vi till dagens morgon. Vaknade med jättekonstig smak i munnen. Som när man borstar tänderna i sensodyne. Vidrigt. Men jag gjorde lite frukost och tänkte väl inte mer på det. Förrän jag skulle äta den. Fy och fy fan vad vidrigt. Ingenting var vettigt. Det smakade metall! Fruktansvärt. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att brödet var gammalt osv. Dagen gick och den där metallsmaken har inte släppt. Så jag har googlat och kommit fram till att det måste nästan vara pinjenötternas fel. Tydligen kan man få ”pine mouth”.  Det är någon slags metallsmak som uppstår en tid efter man ätit pinjenötter. Och försvinner inte efter två veckor i värsta fall verkar det som. URK!

Så. Var det här sista gången jag åt pinjenötter? Nästa gång ska jag köpa egna EKOLOGISKA, kanske är bättre. Men Pine Mouth -grattis!

Responses

  1. Jag har ätit krav/ekologiska pinjenötter och fåt pinjemun 😦 så de verkar inte vara bättre!

    • Men du ser! Inte ens ekologiska nötter går säkert. Men det verkar som att det kan vara några få i en påse som blir sådär konstiga. Äckligt är det i alla fall. Huu så hemskt.


Kommentera

Kategorier

