Skrivet av: Dolly | oktober 25, 2010

En helg på hotell

Förra året fick jag och  Matte en kryssning i present. Vi behövde bara boka en helg och sedan åka iväg. Den här helgkryssningen har varit fantastiskt svår att få till så i somras beslutade vi att vi kanske kunde byta ut den mot en hotellhelg istället. Så blev det!

I fredags checkade jag och Matte in på Clarion. Därefter åkte vi vidare mot Globen för att se Mamma Mia. Oj så bra det var. De var fantastiskt duktiga och jag hade svårt att sitta still…eller vara tyst för den delen. Efter föreställningen sa jag till Matte: Jag ska bli musikalartist när jag blir stor! Till svar fick jag: Ja..Du har ju redan börjat… Tydligen var jag inte så diskret där på läktaren. Men hey! Är det musikal är det musikal. Jag misstänker en viss överdrift också i hans uttalande.

Helgen blev också ett sätt att fira. Jag skrev nämligen på papper i torsdags! Så från och med mitten av januari har jag en provanställning som förskollärare!

Annarshar vi kommit fram till hur lyxfruarna håller sig i form. De shoppar. Vi var helt färdiga efter 6,5 timmes shopping och strosande. Det är alltså så  de jobbar. Vi kom dock fram till att det här ska vi göra fler gånger. Kanske låter fånigt att bo på hotell även om man bara bor en 20 minuter bort. Men det var såå härligt. Frukostbuffé och sköna sängar. Äta på restauranger och dricka goda drinkar. En bra verklighetsflykt. Nästa gång ska vi gå på olika museum istället för shoppa. Eller ja, det ena behöver inte utesluta det andra.

Kommentera

Kategorier

